Gå til innhold

UL sa gutt, kan en stole på det da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, her blir det gutt.. igjen.. Er egentlig lykkelig og stolt som bare det, men forrige svangerskap så vi jo tydelig både tissetass og pung. Denne gangen bare raste JM over og sa "se her er det en utvekst, blir nok gutt ja", og ferdig med det.. Har ikke helt slått meg helt til ro med at dette stemmer, og syns JM var i vel overkant rask og overfladisk. Har jo hørt at det også tidligere har blitt sagt gutt på ul, men at det var jente - og lurer på om en da trodde en "så" hele utstyret, eller bare en utvekst?? Vet jo at det oftere taes feil med jenter enn gutter på UL, men kan liksom ikke helt slå meg til ro med dette, samtidig som jeg gjerne vil bli ferdig med denne usikkerheten.. Er jo ikke bare å bestille en privat UL heller, det koster jo søren meg 1000 kr..

Ville bare høre fra de som selv, eller kjenner noen, som har fått opplyst gutt på UL - som var jente, og deres erfaringer. Og hvordan var det evnt å få det motsatte kjønnet av hva enn tror kommer ut??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk veldig utydelig svar på ul, så jeg har slått meg til ro med at vi ikke vet. Kjøper bare neutrale farger. Men nå var det jo veldig usikkert på meg sa hun. Er en del av spenningen det nå at vi ikke vet=) Skall ikke heller ta en ekstra ul, alt er bra med bebien så da trengs det ikke.

Men det er klart, om du absolut må vite det så ta en ul til...

Skrevet

Var det vanlig ultralyd i uke 18/19? Da skal det være greit å se. Ser man en tissefant da, er det nok en gutt. Men var det en tidligere ultralyd, er det variasjoner i hvor stor klitoris er, så da kan det være vanskelig å se. Det jeg har lært, er at når man ser en tissefantlignende tapp, så er det en gutt, men man kan ikke være helt sikker selv om man ikke ser den (gutten kan ha en liten tissefant). Jeg har hørt om mange som har fått beskjed om at det var en jente, og så var det en gutt, men ingen motsatt.

Skrevet

Vi satt med akkurat samme følelse av en rask jm som deg. Vi fikk beskjed om at det ble en gutt:-) da var jeg 18 uker. Da jeg var 25+4 var vi på 3d, der sa jm at det var tydelig at dette blir ei lita jente. Vi spurte om hun var helt sikker siden vi tidligere har fått beskjed om at det blir gutt. Jm sa hun var sikker på at vi får jente:-)

Så altså, den første jm tok feil, men jeg har full forståelse for at det går ann å ta feil...Uansett ser alt bra ut og lille gull ser frisk ut inni magen:-)

Skrevet

Jm tok seg ganske god tid syns jeg og hun viste oss det 2 ganger. Forklarte hva alt var osv. Så er ganske sikker på at det blir gutt. =) Men hvem vet?

Skal på 3d i juni og da får jeg nok vite de 100%. (skal til spesialist)

Skrevet

De tar nok sjeldent feil, men det er jo klart det hender! Har hørt om flere som har fått beskjed om jente (på opptil flere UL gjennom svangerskapet) - og ut kom gutten!

Kjenner ingen som har opplevd motsatt, men har lest det ved flere anledninger her inne.

Min JM sa at UL aldri kan bli 100%, mer 90% sikkert. Altså en feilmargin på ca 10%, og av de er det flest feil ved å si jente som er gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...