2småbarn Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Min gutt er 7 mnd nå, og HS sa man kan gi brød fra nå av. Jeg ga han en veldig liten smaksprøve, men han brukte laaang tid på å få den ned og noen min. senere hostet han den opp. Vil ikke stresse med den men syns samtidig at det er greit å tilby han noe annet en grøt til frokost etterhvert. Hva gjør dere ?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Begynte med 6mnd. Gi små biter dyppet i melk og med skje. Ikke lett å vite at det er mat du putter inn når man før fikk maten med skje.
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Begynte ved ca 7 1/2 mnd. Beskrivelsen din høres veldig kjent ut. Ga meg med det etter noen uker, gikk liksom ikke fremover. Fikk max ned 3 biter etter å ha jobbet veldig lenge med dem og brukket seg flere ganger... Men nå i det siste har jeg gitt henne en liten smaksprøve når jeg har spist brød, og da ser det ut til at det går bedre. Tror jeg skal prøve å gi henne det igjen.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Vi har gitt brød noen få ganger. HS sa at mellom 7 og 8mnd kunne man godt begynne med det. Her går det helt fint. Vi gir små terninger med leverpostei. Han bruker lang tid på å tygge det, men det ser ut som han koser seg med det. Ikke noe problem ihvertfall selv om en del av det "renner" ut av munnen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå