Tinky82 Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Sliter litt med berta vår og mat. Det virker som om hun får så veldig vondt i magen av grøt! Prøvde å slutte med det, og da sov hun litt bedre på natta. Men jeg får ikke i henne nok brød, så dette fører til at hun vil ha pupp hele tida for hun blir ikke mett. Noen med erfaringer? Hun er 8 1/2 mnd. Hun spiser forresten et middagsmåltid midt på dagen.
Naksitrall Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Hei! Sånn på stående fot lurer jeg på at kanskje jenta di reagerer på gluten i grøt og brød. Får hun løs avføring etter grøtmåltider? Hvordan er hennes vektøkning? Det skal være mulig å få avklart om hun tåler gluten vha en blodprøve. Glutenintoleranse, eller cøliaki, er hyppig presentert hos den skandinaviske befolkningen, og fører til endringer i tarmene som reduserer evne til å oppta næringsstoffer. Hvis det skulle vise seg at jenta di har det best uten gluten, er det plenty med bøker om mat til cøliakere. Lykke til - håper at alt ordner seg :-) Klem,
Tinky82 Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2007 Ja, har lurt på det. Hun får løs avføring ja.Tenkte jeg skulle prøve glutenfri grøt og se om det hjelper... Takk for svar!
Naksitrall Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 :-) Bare hyggelig. Jeg ville kanskje tatt den sjekken, bare for å være helt sikker. Litt kjipt om babyen ikke utvikler seg optimalt fordi hun reagerer på noen produkter. Det er jo så mange tilsettingsstoffer i halvfabrikata som man benytter seg av - posesupper, fiskeboller, pølser o.l Greit å vite det når du skal utvide menyet til jenta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå