Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med berta vår og mat. Det virker som om hun får så veldig vondt i magen av grøt! Prøvde å slutte med det, og da sov hun litt bedre på natta. Men jeg får ikke i henne nok brød, så dette fører til at hun vil ha pupp hele tida for hun blir ikke mett. Noen med erfaringer? Hun er 8 1/2 mnd.

Hun spiser forresten et middagsmåltid midt på dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Sånn på stående fot lurer jeg på at kanskje jenta di reagerer på gluten i grøt og brød. Får hun løs avføring etter grøtmåltider? Hvordan er hennes vektøkning? Det skal være mulig å få avklart om hun tåler gluten vha en blodprøve. Glutenintoleranse, eller cøliaki, er hyppig presentert hos den skandinaviske befolkningen, og fører til endringer i tarmene som reduserer evne til å oppta næringsstoffer. Hvis det skulle vise seg at jenta di har det best uten gluten, er det plenty med bøker om mat til cøliakere. Lykke til - håper at alt ordner seg :-) Klem,

Skrevet

Ja, har lurt på det. Hun får løs avføring ja.Tenkte jeg skulle prøve glutenfri grøt og se om det hjelper... Takk for svar!

Skrevet

:-) Bare hyggelig. Jeg ville kanskje tatt den sjekken, bare for å være helt sikker. Litt kjipt om babyen ikke utvikler seg optimalt fordi hun reagerer på noen produkter. Det er jo så mange tilsettingsstoffer i halvfabrikata som man benytter seg av - posesupper, fiskeboller, pølser o.l Greit å vite det når du skal utvide menyet til jenta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...