Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Ett vennepar av oss fikk en gutt forgje uke.Det viste seg at gutten hadde Downs syndrom.Syns det er litt trist jeg da.Men er jo heller ingen krise.Hun er 38 år og han er 32.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 jeg tror noe av det mest kjipe de kan få høre nå er " stakkars dere da" eller at dere viser at det er synd i dem... da jeg fikk min datter med downs hørte jeg mange sukk og fikk masse sympatiblkk.. det var utrolig ekkelt å oppleve...
Coolmommy**080607*overtid* Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Har også et vennepar som fikk en gutt med downs sist uke.Kan det være samme paret??Aldern stemmer og så har de en gutt fra før på 3 år. Skal på sykhuset å hilse på dem i dag.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Downs syndrom er ikke noe krise i det hele tatt da!! Jeg har selv vokst opp med to onkler og en fosterlillebror med downs.. itillegg til å ha jobbet i 3 - 4 år med funksjonshemmede barn! Nei, er det "bare" downs syndrom så... Finner ikke mer nydelige unger ... Eller mer godhjertete personer for den sags skyld!!!
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Oi, den skulle ikke bli anonym :S Er bare meg jo
Coolmommy**080607*overtid* Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Helt enig med dere:)Har akkurat kommet tilbake etter et raskt besøk.Hælleduttan så vakker han var.Man måtte virkelig studere han hardt for å se at han hadde downs.Han har desverre litt pustevansker noe som visst var ganske vanlig på unger med downs.
M&K+Påsan <3 Skrevet 4. mai 2007 #8 Skrevet 4. mai 2007 Kan man se på ultralyd om man har downs? Eller hva kommer det egentlig av? Unger med downs er jo kjempe nydelige
Coolmommy**080607*overtid* Skrevet 4. mai 2007 #9 Skrevet 4. mai 2007 Venneparet vårt visste iallfall ikke at han hadde downs.Og hun har hatt hyppige UL pga alderen
MAMMA1 Skrevet 4. mai 2007 #11 Skrevet 4. mai 2007 De ser det helst/lettest rundt uke 12. Vi var på tidlig UL da og de kikket spesielt etter det, mens på rutinekontrollen i uke 18 kikket de ikke etter det.Tror de har mulighet til å se det på nesen evnt. i uke 18/19. Ellers er jo sjansen større etter fylte 37 år..Det var kanskje det som var årsaken til disse.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #12 Skrevet 5. mai 2007 Tror ikke de kan se det på så sen UL som i uke 18. Vi fikk tatt en privat UL i uke 12, og fikk da beskjed om at det var siste sjans til å se om det var sannsynlighet for kromosomfeil. Det var andre grunner til at vi valgte privat UL på denne tiden, men siden vedkommende som undersøkte oss spurte sa vi ja takk til å få målt nakkefolden også. Det er visst den de måler for å sjekke evnt. sannsynlighet for downs. MEN at den er normal betyr ikke at barnet garantert ikke har kromosomfeil. Sjansen er bare mindre. Dette var i alle fall hva de sa på Majorstuklinikken hvor vi var. Jeg er selv 37 år og ble nærmest anbefalt å gå videre med blodprøver o.s.v. for å utelukke noe selv om UL'en var helt fin da. Dette fordi UL altså ikke er helt sikker, og at man andre steder i Europa automatisk får tilbud om ytterligere fosterdiagnostikk ved min alder. Jeg valgte å ikke sjekke noe mer....
minime<3 in belly Skrevet 5. mai 2007 #13 Skrevet 5. mai 2007 Det hender at det blir født barn med downs. Jeg har selv bekjente som fikk en sønn med downs og de visste ingenting på forhånd. Begge foreldre var veldig unge. mor var 20 og far 24 så det har ikke noe med alderen for deres del. Min mening ang. barn med downs er: SYNS DE ER HELT SKJØNNE!!!! Joda det blir mer jobb med de barna men har de ikke noe større handikap enn det så syns jeg ikke det er noe problem... Værre å få et barn med store hjerneskader syns nå jeg..
MammaChicka og Even Nikolay Skrevet 5. mai 2007 #14 Skrevet 5. mai 2007 Hadde ikke villet vite om det ble downs ihvertfall FØR han kom! (dvs, jeg vet jo heller ikke, og skal ha i juni) Er jo flere som tar abort fordi det er downs... Alle er forskjellige da... Men det hadde ikke vært meg! Og siden både mamma OG pappa har HVER SIN bror med downs syndrom (mine to onkler) så vet man jo aldri! Gleder meg til lillegutt kommer jeg.. Han skal få ett så fint liv UANNSETT =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå