Gå til innhold

Hyl- please svar- lurer på så mange 'elementære ting!'

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 4.5 mnd og jeg lurer på:

-hvor mye bør han spise hver dag? han får mme og mat, dvs litt frukt og grøt.

-hvor mye bør han sove på dagtid?han sover vanligvis ca 3 timer i vognen, noen ganger en ekstra halvtime sent på ettermiddagen.

-når bør han legge seg om kvelden?han sovner vanligvis rundt 8, etter hysterisk skriking (overtrøtt?), så vekker jeg han igjen før jeg legger meg ca 11.30 for siste måltid. så sover han igjen til rundt 08.

- kan jeg nå gi han frokost middag og lunsj +en snack og så ikke vekke han etter at jeg lgger han, kanskje rundt 7?

HVA GJØR DERES BABYER?

please svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok det beste er at du finner ut hva som passer ditt barn best! Alle barn er jo forskjellige og en må bare prøve seg frem! Kjempevanskelig til tider, men som regel finner en utav det etterhvert!

Men jeg synes da det høres ut som om det går rimelig bra for dere, ha litt mer tiltro at du vet hva som er best for barnet ditt.

Kanskje du skal prøve å legge han litt tidligere om kvelden, før han blir stuptrøtt.

:o)

Skrevet

sønnen min er 10 mnd, men han sluttet ikke å spise på natten før han var 7 mnd. Ellers kan du bruke den regelen at man skal la barnet bestemme hvor mye det skal spise. De pleier å signalisere når de er mette.

Da min var like gammel som din, spiste han ca:

240 ml mme til frokost

Litt fruktmos (most banan eller mango) og ca 200 ml mme til lunsj

litt grøt til middag + mme

mme til kvelds.

Han drakk også en hel flaske i 2 omganger om natta

Skrevet

Alt er individuelt:)

F.eks så sov mine barn i den alderen tre ganger om dagen, på to til tre timer hver gang. Natta begynnte 19. De våknet to-fire ganger for mat om natta(mm).

Har aldri gitt annet enn mm frem til 6 mnd, og da får de når de vil ha, ikke etter skjema.

Har aldri vekket de på kvelden for å gi de mat.

men jeg vet at flere gjør akkurat som du med alle tingene du nevner.

Er gutten fornøyd, gjør du det nok riktig! KAn høres ut som han er overtrøtt, kanskje han burde sovet en gang til på dagen, selv om det bare blir en time?.

Du kan prøve å ikke vekke han, han våkner nok selv når han er sulten, men det blir kanskje ikke en god natt for deg, men det kan også hende han sove rhele natta:)

Skrevet

Jeg ammer og det er da menneske

av henne, også.

hahaha et ekte mme-mamma svar.. tjo ho

Skrevet

Har jo inegn fasitsvar, men kan jo fortelle hvordan jeg hadde det når min gutt var 4,5 mndr!

-Min gutt spiste grøt morgen og kveld (av og til litt frukt innimellom, ikke noe fast) og pupp kanskje 6 ganger i døgnet (vet ikke hvor mye det ble da=)) når han var 4,5 mndr.

-på dagtid sov han en liten lur på 30-45 min, så en lang lur på 2-3 timer og så en liten lur igjen på halvtime-tre kvarter.

-Han la seg kl 7 om kvelden, og spiste siste måltid mellom 11 og ett. Sto opp mellom 6 og 8.

-Min gutt kuttet nattpuppen (mellom 11 og 1) når han fikk tre måltider pr dag(frokost, middag, kvelds), han var da 5 mndr, og gjorde det av seg selv:) Etter det har han ikke villet ha mat en ensete natt og er nå 6 mndr. herlig=)

Lykke til med gutten din=)

Skrevet

tusen takk for supersvar ,dere- det er så vanskelig å vite noen av disse tingene...

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...