Gjest Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 sønnen min er hos papapaen et døgn annenhver helg, og han er hjemme hos meg hver onsdag kveld noen timer (jeg drar ut). han er bare 9 mnd. det som er problemet er at år han skal være hos han en helg, må jeg pakke med ALT han trenger (nye klær, mat, flasker, pysj, bleier, grøt, leker, vogn, levere bilstol, dyne, ytterklær, lue- osvosv) han tjener godt over en mill i året, jeg er student på os. synes han kunne hatt litt utstyr til han der ute, men da svarer han at jeg får bidrag (litt over 2 tusen- latterlig lavt) og det er mitt ansvar. har sendt med uten å krangle, men det er jo sønnen hans, hans eneste, og han vil jo være der mer og mer. er jeg urimelig som mener at han burde ha litt utstyr til han hos seg selv? til og med skittentøyet får jeg tilbake i en pose når han leverer han igjen....!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Jeg hadde hvertfall aldri giddi og sendt med bleier og mat, det må han søren klare selv. Han er da ingen barnevakt, han er pappa... Nei slutt og send med det, så våkner han nok. For han MÅ ha bleier og mat
så var vi 4 Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Hvorfor får du så lite i bidrag da? Jeg fikk vite at en lønn på 500 000 ville utgjøre ca 3000 kr i mnd, avhengig av lån og slikt da. Eller er det jeg som er helt på viddene nå kanskje? Pappaen har bare med å bruke litt penger på ungen, og bleier og mat for ei helg utgjør ikke så mye og det er vel strengt tatt unødvendig at du skal pakke ned alt til ungen når han er der.
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 fordi han er selvstendig næringsdrivende.. og de kan dessverre trikse og mikse med tall som de selv ønsker. han har selv sagt at han vil gjøre hva som helst for å "straffe" meg og ha så lav inntekt som mulig (på papiret) fordi jeg flyttet.. ripe i lakken det der.. men det er jo ikke penger til meg, men til ungen. og det skjønner han jo ikke..
Lykkelig tobarnsmor <3 Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Når sønnen din er hos pappaen er det pappaen som har ansvaret for ham. Og da er er det en selvfølge at han skal står for primærbehovene til sin sønn. Så mat og bleier og noe klær bør det være en selvfølge at han har. Og siden han er der over natta bør det vel igrunn være en selvfølge at han har dyne/sengetøy til han også. Ting som vogn og bilstol og yttertøy er vel ting som du kanskje bør være villig til å sende med. Og det at han skylder på at du får bidrag, så kan du igrunn bare si at han faktisk har fått fradrag i bidragsbetalinga for de dagene han har sønnen deres. For bidraget er jo regna ut fra hvor mange dager i måneden barnet er hos far.
gilmore girl Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 hei..når jeg å pappaen til mine barn skillte lag så delte jeg klærne 50/50 følte d var greit for jeg hvor dyrt d er me klær til 3 barn..selv har jeg 5 men har 3 me min x mann...bilstol å vogn kjøpte han brukt av noen andre,kansje han også kunne gjort d??
3 blå Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Når gutten skal til pappaen sin har jeg kun med ett skift (hvis noe går gale på bilturen), og bamsen hans. Hadde aldri i livet pakka ned mat og bleier... Men så betaler ikke min kjære x bidrag heller da.
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #8 Skrevet 4. mai 2007 mat og bleier burde han nå kunne kjøpe selv vel? burde også ha dyne/sengetøy til han. men synes det er drøyt at de skal kjøpe egen vogn ,bilstol, alt de kunne trenge av klær, sko etc....da tror jeg det blilr litt for å straffe far igjen, og ikke tanke på barnets beste
Singelmamma og banden Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 Barnefar er faktisk PLIKTIG til å selv holde sønnen med mat og bleier under samvær. Det står en del om dette inne på aleneforeldreforeningen sine sider. Du er pliktig til å sende med klær etc som sønnen deres trenger. Dyne og pute inngår ikke i dette, skal du sende med stellebord, seng og vippestol, babystol etc hver gang også da? Hvor stor bil har han egentlig? Han kan nok gjerne kreve, men det er grenser for hva han kan kreve.. ;-) Så nei - sørg for at gutten har det han trenger av klær, og send gjerne med bilstol og vogn også, men utover dette er du egentlig ikke pliktig til å sende med noe.
-Hengebuksvinet- Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 Du får 2000 i bidrag, 2000 i barnetrygd og støtte til barnetilsyn. Dette burde jo dekke alle utgifter du har til barnet. Det er jo ikke meningen at far skal forsørge mor etter et brudd, selv om vi har gode overgangsordninger for aleneforeldre. (Kommentar i forhold til at du sier bidraget er latterlig lavt.) Synes ordningene er veldig dumme jeg, selv om jeg som kvinne er priviligert. Den som avspises med minst samvær, skal også betale mest bidrag. Når (nesten) alle aller helst ville hatt mest mulig kontakt med barna sine. Klær er innbakt i bidraget, så det skal du stå for. Bleier, grøt, leker, bilstol og seng/dyne burde du kunne forvente at han skaffer selv. Vogn kan jo være ok å sende imellom, siden dette er en dyr ting som man bruker en relativt kort periode. Og skittentøy gidder jeg ikke å bry meg om, da det er imponerende om eksen min i det hele klarer å sende med de viktigste tingene. Nå er jeg kanskje litt krass her, men jeg synes ikke bidrag på 2000 er så veldig lite.
Gjest Skrevet 5. mai 2007 #11 Skrevet 5. mai 2007 forsørge meg? spørsmålet var hva andre mente pappaen kunne ha av utstyr hjemme hos seg....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå