Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags prevensjon vil dere bruke etter at dere har født?

Jeg brukte p-piller før jeg ble gravid, men det kan jeg vel ikke begynne med hvis jeg skal amme????

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P piller kan ikke brukes ved amming nei ;) Men minipillen kan brukes ;) Jeg satser på minipillen. Vil ikke ha spiral..

Skrevet

jepp det er den eneste p-pillen som kan brukes samtidig som man ammer. mye sikrere enn minipillen saa den er et godt alternativ. :)

Skrevet

Hm.. dette har jeg også tenkt mye på. Etter denne fødselen har jeg ikke lyst til å ha noe som forstyrrer hormonene, for jeg ønsker to tette. Etter unge nr to vil jeg mulig få satt inn Implanon i underarmen. Ønsker ikke spiral eller noe sånt der nede i allefall.

Men vil jo ikke bli gravid med en gang etter fødselen denne sommeren, så noe må jeg vel bruke. Skal høre litt med legen, men spørs om minipille eller kondom blir løsningen =)

Skrevet

Har hørt at kondom er det beste da det er fare for infeksjoner etter fødselen. Er noe herk, men det er jo bare for en stund da.

Skrevet

heisann. jeg var veldig fornøyd med hormonspiral som ble satt inn ca 10 uker etter fødsel, ble anbefalt dette av legen.hadde ingen plager og mensen forsvant etterhvert. satser absolutt på det denne gangen også

Skrevet

Jeg skal steriliseres! Tre tette får holde for min del! Med mye komplikasjoner i dette svangerskapet var det en helt naturlig utvei for oss. Enkelt og greit inngrep (etter det jeg har blitt fortalt) og gratis når det gjøres i sammenheng med fødsel / innleggelse på barsel. Mange blir skremt av at det er endelig, men det er akkurat det jeg liker best med det hele!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...