Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har alltid fått høre at man ikke bør bruke parfyme når man har holder en nyfødt. Sikkert pga. sterk lukt og om babyen får parfyme på seg vil han/hun kanskje få utslett. Babyer gnir seg gjerne opp i halsen vår når de skal rape eller når vi holder dem. Men når kan man begynne å bruke parfyme igjen? Liker jo ikke selv å få dem enorme parfymedunsten inn i nesen, og vil jo ikke utsett babyen min for noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har skikkelig parfymedilla,har sikker 30 flasker...Men etter jeg fikk lillegutt har jeg ikke brukt det noe særlig.Han er nå over 7 mnd.,og jeg bruker det bare i spesielle situasjoner...Og bak i nakken min,sånn at han ikke kommer så lett til. Men vet mange ikke kutter ned noe på parfymen i det hele tatt...Så du må nok gjøre d du synes er best.
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 jeg bruker kun en lukt sånn at gutten min venner seg til den.en mild parfyme(eau de toilette,utvannet) og har kun bittelitt i håret.
2småbarn Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Jeg spurte jordmor om det på føden, og hun sa at det var helt uproblematisk. Barnet vil kjenne deg igjen uansett, den kjenner melkeduft osv..
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har begynt å bruke litt parfyme igjen, men bare hvis jeg skal ut av huset og vil føle meg litt fresh. Jeg har parfymen på ryggen sånn at ikke lukta skal bli så sterk for lillingen. Synes forresten det er helt forferdelig når andre damer har holdt på med han og etterpå STINKER han parfyme.. Kan ikke være noe behagelig for de små å få sterke lukter rett i fjeset.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 hjelpe meg! det var jo også noe å bekymre seg for. jeg har til og med brukt eau de cologne ( laget for baby selfølgelig, ph nøytrral og alkoholfri, nenuco heter et merke, eller så selger bulgari også en nydelig baby perfyme.) PÅ babyen min.. det var noe som de anbefalte på barsel her.. å stryke litt over hodet etter kvelds stell eller hvis hun ble veldig opphisset.. det er stimulering av andre sanser og virker beroligene på henne. På meg selv bruker jeg parfyme hver dag, jenta mi er 6.5 måneder og kommer sikkert til å bli en skikkelig pyntedokke.. he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå