Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å gi minstemann grøt? ammer dere eller har dere gitt mme? JEg gir mme og lurer på når jeg skal begynne med litt grøt. Man begynner med grøt først (før banan og glass) sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer, og vi begynte med grøt når han var 4 mnd..

Man bruker å begynne med grøt eller middag (potet).. Men har en følelse av at de fleste begynner med grøt..

Skrevet

Vi begynte med grøt først, var da ca 4 mnd og han elsket det!

Beg m maisgrøten, smakte veldig godt, syntes risgrøten var smakløs og hadde følelsen av at den ikke var like bra.

Både ammet og ga mme, hadde ikke nok melk så han måtte få litt ekstra.

Da han var rundt 5 mnd fikk han litt grønnsaksmos, og dette gikk ned på høykant, både for meg og han, syntes den var veldig god også jeg:)

Skrevet

Ga litt mme fra 7 uker, begynte med velling ved 5 mnd, grøt 6 mnd.

Vi begynte først med grøt, ja. Tror dette varierer :)

Skrevet

Jeg begynte med grøt på ettermiddagen nå når hun var 5 mnd. Bare litt slik at hun får venne seg til smaken. Begynte med risgrøt. Jeg hadde ikke behøvd, men har en venninne som fikk kjempeproblem med å venne barnet til mat når det var 6 mnd. Før ammet jeg hver time på kvelden slik at hun skulle bli ordenlig mett, det slipper jeg nå. Nå sover hun godt hele natta. Jeg starter ikke med flere måltider før hun krever det selv. Da blir det grøt på formiddagen før kvila, jeg håper hun kviler lengre da. Så klarer vi kanskje å kutte fra 3 til to kviler.

Skrevet

jeg delammer, eller gjorde det da jeg begynte med grøt like før hun var 4 mnder. Jeg begynte med banan omtrent samtidig, oppdaget at det hjalp mor evt hard mage, så det var jo snedig..

nå er hun 5 mnder, og vi har såvidt begynt med middag, men ikke kommet orntlig i gang enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...