Gå til innhold

Jeg hater veiing!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen i dag og må vel hoppe på vekta.

Er egentlig ikke bekymret over vekta generelt og vet jo selv hva jeg putter i munnen og ikke. Derfor har jeg ganske god samvittighet sånn sett, selv om vekten siger..

Men allikevel er det ikke akkurat morro når den radmagre heksedoktoren kommer med småspydige kommentarer. "Jasså her er det noen som har kost seg godt i påsken" sa hun sist gang” :-( Første gang jeg veide meg hadde jeg nesten ikke (etter min mening) gått opp i det hele tatt. Da fikk jeg beskjed om å være forsiktig.

Herremin hva tror hun? At jeg sitter i sofaen hele dagen og spiser sukkerbiter. Og jeg er faktisk slank fra før av (relativt i hvert fall) så jeg sliter på ingen måte med overvekt problemer!!!! Så det så!!

He, he kanskje det var akkurat dette her jeg burde si heksedoktoren i dag. Men det tørr jeg vel ikke :-0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vært spørsmål om vekt eller veiing når jeg har vært på kontroller til JM, eller den første gangen hos legen.

JM sier hun ikke bryr seg om antall kg så lenge vekten ser ut til å øke gradvis, så lenge det ikke er masse væske i kroppen, så lenge SF målet utvikler seg greit etc.

Synes det er helt greit jeg selv om jeg ikke hadde hatt noe i mot å gå på vekta heller:)

Skrevet

Jeg har heller ikke blitt veid ennå:)

Skrevet

Seriøst så trur jeg hun gjør det får å være litt sadistisk. Hun veier meg, men måler ikke sf og hører ikke på hjertelyden. Hun bare spør meg om det sparker og da er det liksom greit.

Kunne sikkert byttet lege, men er nesten ingen ledige der jeg bor og så er hun faktisk kjempe flink med barna mine :-)

Skrevet

Synes den legen din høres litt bakvendt ut.... Det viktigste er jo faktisk at babyen voksen (sf-mål) og at hjertet slå i den takten det skal. Hmmm....

Jeg hater også å gå på vekten. Blodprøve er helt OK, men den vekta slår meg psykisk helt ut:-))

Skrevet

hei hei! jeg forstår dere veldig godt.. jeg syntes selv heller ikke om at man ska stå der å bli veid.. hos fastlegen min sier de jeg mp veies, men sist jeg var sa jeg vekten min selv og det er den jeg har hjemmefra..

grunnen til dette er at vekten hos legen og vekten hjemme og hos jordmor er så forskjellige. Hos legen hadde jeg gått opp 5 kg mens hos JM og hjemme var det 2 kg så d ble jo helt feil at jeg liksom gikk ned hver gang jeg var hos JM.. så jeg sier bare vekten min hos JM nå...

så neste gang dere blir bedt om å veies så bare si den vekten dere selv har så får hun ta til takke med det svaret :D

Skrevet

Herregud, du må slutte å være så nærtagen. Er sikker på at hun ikke mente noe vondt med det hun sa.

Skrevet

off dette problemet sliter jeg og med...... jeg blir helt satt ut hver gang jeg skal til lege\jordmor på grunn av at jeg skal på den stygge vekten som gliser mot meg :(....... kan de ikke bare drite i å veie meg da....

Skrevet

Om jeg er nærtagen eller ikke burde jo ikke bekymre deg da!!!

Skrevet

Jeg har rett og slett nektet å gå på vekten hos legen,selv om jeg har gått ned 6kg siden jeg ble gravid. Sier bare at jeg har kontroll på tallene selv,og informerer ham når jeg går opp eller ned èn kg. Han er mildt sagt frustrert over dette,men det er hans problem. Så lenge alt annet ser fint ut,så er det uvesentlig hvor mye vekta viser.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Så rart at noen blir veid, mens andre ikke...jeg gikk jo ned i vekt, og sleit med å legge på meg igjen pga langvarig kvalme, men jm veide meg jo ikke hver gang...hvis det var veiing, så var det på mitt eget initativ da jeg var bekymra over at jeg ikke fikk i meg nok. Og det endte jo opp med at når snulla var ute så hadde jeg null energi i etterkant, og lite melk. Burde de ikke tatt vekta mi på alvor...er det ikke derfor en veier folk? Eller brydde hun seg ikke fordi jeg hadde litt på kroppen fra før av, så det var liksom ikke så farlig at jeg sleit med å legge på meg.

Hadde noen sagt at jeg MÅTTE på vekta eller oppgi hvor tung jeg var, og jeg ikke ville dette, så hadde jeg plent nektet det.

Skrevet

Huff ja, det er jo det samme for de som sliter å gå opp i vekt. Er ikke noe morro det heller!!

Synes selvsagt at veieng er viktig om det er medesinske grunner til det. Men man kan jo se litt på folk om de har gått ekstremt mye eller lite opp i vekt da. Jeg for min del har en ganske normal vektøkning og som sagt bekymrer meg ikke for det. Men synes bare der er litt kjipt å få komentarer på vekta av legen.

He,he er vel kanskje litt nærtagen når jeg er gravid, med det får vel være lov synes jeg:-)

Skrevet

Hei!

Det er ikke noe kjekt med den veiinga, nei.....men lurer på hvorfor det er så stor forskjell på vekta hos legen og den hjemme, som jeg har veid meg på i flere år??!! Veier 3 kg mer hos legen...det er ille nok fra før, om det ikke skal legges på "ufortjente" kg:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...