Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 veier bare 9060 gram.er ikke dette litt lite? prøver å få i henne masse mat men er en småspiser.og er veldig aktiv.hjeelp!
trompetisten Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Akkurat passe stor for seg selv vil jeg tro? Har ei på 15 mnd som 9 kg, og 78 cm lang. Ikke verdens største, lang og smal, men så vidt jeg vet kommer vi i alle fasonger Tror ikke du skal rope hjelp jeg. Så lenge hun er aktiv som du sier, viser trivsel og ikke gir uttrykk for at noe er gærnt. Da spiser hun så mye hun trenger, drikker nok og koser seg resten av dagen VIktigste er at hun følger sin egen utvikling.
cathrine&emma Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 min jente er 15 mnd og 9,4 kg og 75 lang alle barn er forskjellige
cathrine&emma Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 glemte å si at min jente er oxo små spist og veldig aktiv... hele tiden..
bareMariann Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Jenta mi er snart 14 mnd, 72 cm og veier 9,2kg. De klager alltid litt på helsestasjonen, men det gir jeg virkelig blaffen i. På helsestasjonen brukes fortsatt de gamle skjemaene som er basert på studier av barn som bare fikk mme, ikke ammet. Disse barna er gjennomsnittlig litt tyngre... Skjønner ikke hvorfor, men det virker som folk tror de rundeste ungene er de sunneste. Det må være noe som henger igjen fra gamle dager.. Så lenge man har en aktiv og frisk unge, behøver man ikke få i ungen mer mat hele tiden, da kan hele matsituasjonen bli negativ.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 jeg tror ikke de er så veldig lite eg..datteren min er 1 år om to dager no...og for noen uker siden var hun 8.5 kg og 73 cm... det er veldig mange som er opptatt av at barna deres skal veie mye og det er liksom velig triumf for noen å ha barn som veier mest...men jeg syns no at når de er blitt så pass sore at de er 1 år så bør det gjevne seg mer ut...ellers så eser de jo bare mer og mer ut og blir overvektige..jeg syns at en liten baby (de første mnd) godt kan være god og rund...ha litt valker osv... men når de blir større så er det ikke noe nødvendighet lenger..... men men.. man kan vel ike gjøre noe med det akkurat.. så lenge barna er glade og fornøyde så går det nok helt greit skal du se
lifa og Eline Skrevet 4. mai 2007 #8 Skrevet 4. mai 2007 Eline er straks 15 mnd. og veier helelr ikke mer enn rundt 9 kilo. Har netopp vært syk så hun har nok gått ned noen gram. Er helelr ikke mer enn 76 cm lang. Men regner med at de ikke kommer til å bry seg på helsestasjonen for jeg går ut fra at hun fortsatt følger kurven sin. En annen ting er at hun egentlig er akkurat passe til sin høyde, vekt og beinbygning.
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 Sålenge ungen har en fin og jevn vekst, faller faktisk det meste innenfor "normalen". Har selv ei sped og spinkel lita jente, uten at det betyr at hun får i seg for lite mat - du veier vel ikke like mye som naboen, på samme alder som deg, du heller?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 MIn gutt er 16 mnder og ni kilo....han er veldig aktiv,men sover ikke om natta noe serlig så derfor har de på helsestasjonen hengt seg litt opp i dårlig vektøkning,hadde det ikke vært for det tror jeg alle bare hadde vært fornøyde-de er jo som sagt forskjellige barna også -ak som voksne;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå