Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #1 Skrevet 4. mai 2007 8 mnd middagsglass når hun er 6 mnd? Hvis hun fint klarer å spise de?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #2 Skrevet 4. mai 2007 Kan ikke skjønne hvorfor du vil det, men men vi er alle ulike. Alle unger trenger tid til nye matvarer, dette med tanke på allergi IKKE spisinga. At hun klarer klomper er en ting men noe annet er kroppens mottagelse. men ekspredimenter med jenta di du
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #3 Skrevet 4. mai 2007 Nei da, bedre du venter 2 mnd til. fordi 8mnd middagsglass innholder små biter slik at ikke bra til 6 mnd baby. Det er min erfaring. Men Har babyen din fått tenner nå, eller?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 Nei det må du ikke gjøre. Er en grunn til at det står alder på de, så gi henne 6 mnd glassene nå. Greit å begynne litt før, men ikke så mye altså..
*bolla pinnsvin* Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Jeg gir 12 mnd-glass til vår gutt på 9 mnd. Han spiser jo det vi spiser til middag innimellom, så skjønner ikke hvorfor dette skulle være noe verre.
Melkerull Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Jeg synes du kan prøve deg frem. Barn er så ulike. Jeg brukte 8 mnd. glass til mi når hun var 6 måneder.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Hvorfor i all verden skulle hun ikke kunne det??? Ikke bra med biter sier en over her. Men, kjære vene, barna kan da fint spise brødskiver fra 6 mnd, så hvorfor ikke middag med biter??? Lurer fælt nå!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #8 Skrevet 4. mai 2007 Herregud! Eksperimenter???? Er du blokkert??? Er vel ingen som eksperimenterer med barna sine da din jævla tulling!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #9 Skrevet 4. mai 2007 Så lenge barna er klare for biter er det den mest vesentlige forskjellen på 6 mnd og 8 mnd glassene. Og et større utvalg... Lillemor spiser 8 mnd glass rett og slett fordi hun bare svelget unna 6 mnd og grein, mens når hun fikk noe å tygge litt på så var maten mer spennende. Men må legge til at NOE av det hun har fått har hun fått litt magetrøbbel av så vær obs! Men hun har fått det fra hun var 6,5 mnd:)
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #10 Skrevet 4. mai 2007 Med hensyn til allergier er det 1 år som er "grensen" for de fleste matvarer (egg, honning osv) mens kokt melk i begrensede mengder kan gies fra 10 mndr. Bare les på glasset hva det inneholder og om småen brekker seg kan du kanskje kjøre innholdet i blender om du har det?
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #11 Skrevet 4. mai 2007 Altså; de fleste matvarer SOM KAN UTLØSE ALLERGI skulle det stå....
ScaryMama Skrevet 4. mai 2007 #12 Skrevet 4. mai 2007 Nikolai ble 6 måneder i går og han spiser 8 mnd glass. Han har to tenner, og det har gått veldig bra. Den største forskjellen mellom 6 og 8mnd glass er at det er biter i maten og at det er mer ingredienser (urter ol). Noen barn liker det, noen ikke, men så lenge de ikke er allergiske og klarer å tygge så er det ikke farlig.
Honningmelon Skrevet 4. mai 2007 #13 Skrevet 4. mai 2007 Nå har ikke jeg gitt 8 mnd glass enda, men har lest litt på ingrediensene på 6 mnd og 8 mnd, og etter det jeg kan skjønne, så er det stort sett de samme ingrediensene, men med litt mer tyggemotstand. Og det er jo ikke farlig med biter akkurat da, så lenge ikke barnet setter det i halsen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå