Gå til innhold

ang barnevogner...-kva er di erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer no å kjøpe ny vogn til vesla på 8 mnd , og synes det er litt vanskeleg å velge, det er så mange fine vogner.

Vil gjerne ha ei som har vendbart handtak, evt vendbar sittedel.

-og vogna skal brukast over vinteren sjølvsagt, med tjukk pose eller lign. Greit å høyre kva dokke har erfart med dei forskjellige vognene, både på reiser og heime...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei venninne som har Teutonia et eller annet som er vendbar og som er romslig og god. Jeg tror hun er godt fornøyd med den. Det er en sportsvognmodell. og det er alt jeg vet. Selv freser jeg rundt med en ufattelig upraktisk joggevogn. Men den er lynrask:)

Sjekk www.teutonia.com

Skrevet

Ja, eg har sett på ei teutonia vogn idag, faktisk, og den virka veldi bra syns eg. Kjenner egentleg kun til Simo og Emmaljunga, so det er litt greit å sjekke ut litt andre merker og syns eg.- dei kan ha mange kjekke fordelar.

Skrevet

Kan vel egentlig gå deg vill i jungelen av vogner... Lykke til med valget:)

Skrevet

Jeg har kjøpt Quinny Buss, utrolig lett trille, lett å slå samme og setet kan snues. Den har ingen pose da..

Teutonia er kanskje mer solid og dyp,

men den er veldig tung...

Skal du ha en vogn som skal inn og ut av bilen anbefaler jeg ikke Teutonia...

Håper du finner ut av det =0)

Skrevet

Har hatt både Simo, Teutonia og GT Safari.

Teutoniavognene er nok de jeg er mest glad i hvis jeg måtte velge en vogn. Synes faktisk ikke den er så tung jeg da ;-) Men det kan jo skyldes at jeg er så sterk, he, he. Har i allfall dratt de stakkars vognene mine MYE ut og inn av biler og opp og ned trapper etc. Solide, sporty, tar liten plass og har god plass til voksipose/skinnpose.

Skrevet

Jeg har funnet min drømmevogn, en Hartan Rs One S ;)

http://www.hartan.de/produkte/main.php?artnr=2255-30-427&vari=4

Har alt man kan tenke seg av en ei drømmevogn.

Markedets lengste liggeflate på litt over EN METER ;)

Kan settes på bilstol eller bag. Styret kan snues og forlenges.

Fotstøtta kan forlenges. Legges sammen på 4 knips.

SVINGBARE hjul ;) Tar minimalt med plass. Flott liggekomfor for tøtta mi. Veier lite. Fine farger. "Rimelig". Vel 420 euro, altså litt nesten 3500.

Ulempen er at man må dra til Tyskland og kjøpe den, men det spiller ingen rolle. Koster en femhundrelapp med fly fra Oslo til Hamburg ;) Blir en flott tur, og med taxfree tilbake igjen ;)

Forresten, alt er bedre for babyer i Tyskland. Var der i påska. Babymat finnes i lengdemeter på lengdemeter, og et så stort utall varianter at jeg nesten ble forvirra. Og på toppen av det hele; Sparte halvparten i forhold til norske priser......

Skrevet

Jeg skal ikke anbefale deg noen, for jeg har jo som kjent fullstendig vogndilla og har kjøpt og solgt i hytt og pine, men mest kjøpt da:-)

Jeg faller fort for en vogn, finner verdens dårligste unnskyldning for hvorfor vi bare MÅ ha den, sambo er jo alltid enig og vips så har vi ny vogn......sukk........synes det er litt trasig at lille rosa vokser så fort, så hun risikerer å bli tvangstrillet til hun nærmer seg 10 tenker jeg;-))

Lykke til i vognjungelen - uansett hva du velger, så prøvekjør den godt først, med snuppa oppi:-)

Skrevet

Ja Hartan har eg sett på på nett, veldig fine vogner. Merkelig om ikkje noken sel dei her til lands...?

-syns også et merke som heiler Filuu (eller noke i den dur) såg veldi fine ut, hadde det meste som eg ser etter med vogna eg `vil` ha.

Men har ikkje sett dei her heller.

Mulig det blir citycross fra Emmaljunga ,og ei lita trille til små turar.

Skrevet

Syns Teutonia virka litt lav for meg (175) men kanskje ikkje... Veldi fin vogn iallefall og mange finessar!

Skrevet

He-he-he, godt å høyre at det er fleire då!

Kan ikkje akkurat sei at eg har dilla på vogn, men merkar godt at eg blir frista til den og den vogna, ja... Så det blir nok til at eg kjøper to,ei lita og ei litt større og sel etterkvart som eg evt skulle finne andre!

-so greit å kunne gjere sånt also!

Skrevet

.......og vips så var du igang du også;-) Hihihihi........men gøy er det jo;-)

Og det dukker jo stadig opp både nye vogner og behov og da MÅ man jo rett og slett bare shoppe litt da;-)

Jeg som egentlig har skodilla, har endt opp med vognshopping som prioritet 1!!!!

Skrevet

Ehhhh.... jeg har impulskjøpt vogn i Sverige i dag jeg.... Bare fordi den var så rød og gild!! Skal selge GT safari tvillingvogna nå som jeg skal slutte å ha dagbarnet.... og den vogna har jeg simpelthen elsket!!! Fant noe lignende da vi skulle ordne noe annet i dag... dermed ble det en vogn til. Det var en BabyTravel jobbevogn... håper den er brukbar til mine lange gåturer på humpete veier.... *krysser fingrene* :=)

Skrevet

Hehehehe.........grattis med ny Babytravel vogn! De er fine de!

Jeg har Babytravel Smart, hvor smart det er vet jeg ikke, men den er rød og gild, hipp, kul & trendy;-))

Skrevet

Hehe.. hipp, kul og tendy er riktig! Og så syns vi så godt i terrenget! Barn kledd i rosa fra topp til tå i en knallrød vogn......

Skrevet

Og der bytta jeg på b og g igjen ja.....

Skrevet

Tihi, jobbevogn...? Hørtes egentlig ut som en vogn som passet bra for Tårnfrid også det ;-)

Grattis med ny vogn. Hørtes fin ut! Og kjekkt med vogn som matcher de røde skoa ;-)

Skrevet

TØØØØFT;-))

Skrevet

Haha.. ja du synes du ser meg vakle rundt i høye røde sko med terreng joGGevogn?!?

Skrevet

ojojoj, høyrest ut som det er lett å bli hekta , ja!

-men uansett so er det nok enkelt å få solgt vognene når dei er så lite brukt, he-he!

Hadde nok tatt mange turar over grensa om eg budde litt nærare eg og!

Skrevet

Ja det er ganske kjekt å kunne harry-handle stadig vekk! Vi kjøpte i utgangspunktet ny kommode til Leah... Men den som hadde laget den hadde nok hatt en heller dårlig dag.... Skuffene passet ikke sammen med bunnplatene.... Så vi dro tilbake med hele sulamitten og byttet! Dermed så ble det altså ny vogn og liiiiiiit dyrere en først antatt ;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...