Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Er usikker om sønnen min på 14 mnd har det.. Eller om det er elveblest.. Ingen plager og ingen kløe.. Han har rød prikker på ryggen, bryst, arm og rumpe med liten hvitgul prikk midt.. Lissom som "ny" kvise.. for og så det sånt..
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 vannkopper begynner slik, og utvikler seg til væskefyllte blemmer ... ikke alle som klør,men de fleste. trenge ikke være i dårlig form eller være utilpass
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Tror du det er vannkopper eller kan det være noe annet som elveblest eller noe? Noe han reagerte på det han spiste? De kom opp idag.. det har vært sånn de to dagene i det siste..De forsvant igår.. kom igjen idag.. Han spiste jo samme mat i 2 mnd uten han reagerte.. Han har tatt blodprøve hos Volvat barneavdeling og fikk svar at han ikke er allergisk mot noe så.. ?
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Du bør også sjekke ut 4 barnesykdom og evt 5 barnesykdom, Har barnet vært sykt/feber før dette? Eller hvis barnet blir sykt etter noen dager med nuppene. Vannkopper er så forskjellig fra menneske til menneske. Min ene sønn hadde det og var helt forferdelig syk og klødde, min eldste sønn fikk to vannkopper.....uten feber og kløe
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Sønnen min har bare hatt omgangssyke og feber.. Ikke noe annet.. Finnes det på nett jeg kan se bilder av de som sønnen min har? Så kunne jeg finne ut hva det er..?.. Vil vite, er bekymret..
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Jeg vet/mener 4 barnesykdom har slike nupper. Gir deg en link, men du kan også søke på endten fjerde barnesykdom eller femte barnesykdom å lete etter bilder der. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2827 Eller så har du litt info her om utslett og barnesykdommer. Barnesykdommer I dag anbefaler Helsedirektoratet at barna vaksineres mot meslinger, kikhoste, kusma og røde hunder. De barnesykdommene det ikke vaksineres mot, er: Vannkopper som har de karakteristiske blemmene på kroppen. Barnet får feber og utslett på kroppen som sprer seg fra hodebunnen til resten av kroppen. De røde flekkene utvikler seg i løpet av 10-14 dager til blærer som sprekker og tørker inn. Det kan gå betennelse i sårene dersom barnet klør på dem, så det kan være en gor ide å kjøpe et kløstillende middel på apoteket. Skarlagensfeber som oppdages ved at barnet får et utslett på magen. Utslettet er små prikker som sitter tett. Det beveger seg fra magen ut over hele kroppen, forsvinner av seg selv og erstattes av at huden på hender og føtter skaller av. Kontakt lege dersom du har mistanke om at barnet har fått skarlagensfeber, da det er viktig at hun behandles med pencillin. Den fjerde barnesykdom der barnet får høy feber og blekrøde prikker som kommer når feberen synker. Prikkene begynner på rygg og mage, og sprer seg til armer og ben. Den fjerde barnesykdom forsvinner av seg selv etter en knapp uke. Brennkopper som skylder streptokokker som fremprovoserer et sår. Først får barnet en rød flekk. Flekken forsvinner raskt og blir til et sår som vokser og gir gulaktige skorper. Sårene sitter som regel i ansiktet, og de smitter lett dersom man tar på dem.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Tuuusen takk du har vært til et stor hjelp.. Skal undersøke på den url adressen du oppga.. Godnatt til deg
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Bare hyggelig, håper det ordner seg og personlig tror jeg det ikke er noe farlig så lenge barnet er oppegående og frisk. Lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå