Gå til innhold

Barn over 3 år og bleier....usj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syntes det personlig er skikkelig udelikat. Disse barna er blitt gamle nok til å ta på potte å do, det er jo hva foreldrene gjør det til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI !!!

det er ikke bare hva foreldrene gjør det til !!!

barn utvikler seg forskjellig og det er IKKE alle som er klare for å slutte ennå når de nermer seg 3 !

skal man liksom tvinge barnet da...så det får aversoner og ikke tør ???

har selv en datterpå 3 som har sluttet, men ser ikke ned på andre som har barn som ikke har sluttet ennå...!

Skrevet

Jeg har aldri sagt jeg ser ned på de som har barn over 3 år og fortsatt bruker bleie, men jeg syntes det er ekkelt.

Ja jeg vet barn utvikler seg forskjellig, men mange foreldre er faktisk late når det dreier seg om potte trening.

Skrevet

Åssen går det i din lille firkanta verden, HI? Hallo!

Foreldre kan oppmuntre barnet til å prøve potta, men et barn kan kun bli tørr når det selv er klar!

Herregud!

Skrevet

Hvordan kommer du fram til at jeg bor i en liten firkantet verden fordi jeg syntes det er ekkelt.

Du trenger ikke fordømme selvom jeg har en mening, jeg fordømmer ikke foreldre med barn som ikke bruker potta jeg syntes det er ekkelt!!!!

Ja ja barn blir tørre nåe de er klare, skjønner det da, men jeg sier at mange foreldre er slappe når det gjelder dette.

Skrevet

Barn slutter når dem er klar for det....Og det er ikke ekkelt med 3 åringer som bruker bleie... men må allikavel si meg tildels enig med hovedinnlegger. Mange foreldre er late når det kommer til pottetrening. Vet om en gutt på snart 4 år som enda bruker bleier fordi moren( og dette sier hun rett ut) ikke orker å vaske klærne hvis han tisser seg ut. Det blir så mye søl og så mye styr. Gutten har aldri sittet på en potte eller en do.

Og jeg kan nevne flere tilfeller som dette.

Skrevet

Gjetter jeg riktig når du,HI, synes det er ekkelt å amme barn over 12 mnd også?

Rister på hodet av sånne som deg!

Så bra at dine barn sluttet tidligere enn 3 år. Ikke alle barn som er modne da.Spesielt på natta.

Jeg har hatt 2 sengevætere,og tro meg;dette er noe barna ikke kan noe for selv.

Skrevet

Da min far var liten, født -51, var det helt vanlig at barna ble rene tidligere. Min far var pottetrent da han var 1,5 år. Vanlig der min far kommer fra iallfall. Bestemor begynte å sette ham på potta etter hvert måltid og etter han hadde sovet før han var 1 år.

Skrevet

Jasså, så pga min mening om dette må jeg syntes amming etter 12 mnd er ekkelt, din mening om dette sier vel mer om deg enn meg. Nei jeg ammet min eldste i 15 mnd, desverre.

Barn som tisser på seg om natten har ingenting med denne linken å gjøre. Jeg snakker om dagen, ute blandt folk. Barna har blitt så store at de f.eks går å gjemmer seg når de skal bæsje.

Barn i 3 årsalderen er fullstendig i stand til å vita hva man gjør på en do og de fleste ganger er det faktisk foreldrene som er late å lar ting gå sin gang for de ikke gidder eller orker.

Å dra inn barn som er vetere i denne tråden er unødvendig for jeg tror de fleste vet hva jeg mener.

Skrevet

Slike uttalelser kommer bare fra uvitende personer, som tror de har svaret på det meste her i verden, men som ikke ahr det minste snøring på hva de snakker om.

Skrevet

Udelikat - tja. Av og til så kan bleiene til de på 3 måneder være udelikate også, spør du meg :)

Å legge skylden på foreldrene er en grov overtramp!!

Da har du ikke lært mye om at barn er forskjellige, selv om de i utgangspunktet er gamle nok sammenlignet med andre barn.

Modning og utvikling heter det :)

Lykke til i din perfekte verden, der alt skjer etter boka uten protester fra barnet?!?

Skrevet

Blir nesten litt lei meg jeg når du skriver at det er foreldrene sin skyld. Har selv en som er tre år som bruker bleie enda. Har pottetrent og gått på do siden i fjor sommer, og hjemme går han uten bleie. Men når vi er borte så må bleien på rett og slett fordi han glemmer å si fra. det er greit synes jeg, vi har god tid og tar det som det kommer:) Det er nå mange over tre år som bruker bleier.....

Skrevet

Blir jo helt matt å se hvor nærtagene noen er.

Jeg sier ikke jeg gjør alt perfekt og jeg ikke foreldrene skylden, kanskje dere burde lese først å svare etterpå.

Jeg sier jeg syntes det er ekkelt og at MANGE foreldre er sløve på dette område.

Ikke verre enne det.

Skrevet

Godt å vite at en oppegående person som deg da forteller meg at det å syntes noe er ekkelt gjør meg uviten...!

Snøring om hva jeg snakker om, jeg syntes det er ekkelt og det er kun min personlige mening, ikke en forskning.

Du mener kanskje mennesker ikke skulle hatt en egen mening da?

Skrevet

Må si meg enig med HI, her.

-synes det er direkte kvalmt med unger over 2 år som bruker bleier.

Mener de skal bli dagrene senest det året de er 2!

-Må vente til ungene selv er klare for det...Halloooooo, makan til Latskap er det!!! Nei det er nok dere som foreldre som ikke gidder eller har "tid" til å gi barna deres en bedre hverdag, uten den "bleiefuktige/varme/svette" stumpen.

Mvh.

Skrevet

Bæsj er ikke særlig deilig, nei. Intelligente unger ordner saken selv og plager ikke foreldrene med den slags. Bleieslutten kan de vel ordne selv?!

Skrevet

Nei,det er ikke alltid hva foreldrene gjør det til.

Barn er forskjellige. Individuelt det der. Alle mine barn har sluttet med bleie på litt forskjellige tider,-jentene mine litt tidligere enn de 4 guttene.

Jeg stresser iallefall ikke med det,bare fordi noen synes det er "udelikat" å se min unge gå med bleie. Jeg ser selv hvor modent barnet mitt er, og vet selv hvor langt jeg kan gå mht å "tvinge" barnet å slutte.

Jeg kan derimot være enig med deg i at barn slutter senere nå enn før,da bleiene i dag er meget behagelige i motsetning til tøybleiene de hadde før i tiden.

Men la nå dette være mellom barnet og deres foreldre. Det er da ikke alle som er modne for å be om potta når de er 18 mnd gml.(vet noen barn er tørre allerede ved 1,5 årsalderen.Var det selv,jeg)

Det er så mange andre ting å irritere seg over =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...