Gjest Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Jeg er 39+2 og idag har det vært merkelig stille i magen. Litt bekymret nå, det er vanligvis mye sparking der. Har kjent svake bevegelser, men mye mindre enn vanlig. Hun sparket livlig i går kveld. Prøver alle triks i boka for å vekke henne nå. Håper det hjelper. Har noen fått noen retningslinjer for hvor ofte man skal vente på liv på slutten?
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Jeg er 10dager over terminen og synes for 2uker siden det var veldig stille. Var på sykehuset og målte fosterlyd og bevegelser. Skulle trykke på en knapp hver gang jeg kjente det rørte seg og hadde stropper rundt magen osv. Alt ble printet ut på et ark som legen så over etterpå:) Fikk med et skjema hjem dersom det ble "rolig" igjen. Der sto det: Legg deg på sofaen 30 min og tell iallefall 3 bevegelser. Dersom du ikke kjenner 3 bevegelser på denne halvtimen, ta en 30min økt til. Fortsatt ikke noe liv? Kontakt sykehus for ny oppfølging. Synes kald drikke (spes saft) kan hjelpe for å få action
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Oki. Kjenner forsåvidt at hun beveger litt på rumpa, og hun har hikka et par ganger. Men liker ikke at hun ikke sparker som hun pleier. Får prøve litt til.
2 gutter og 1 jente Skrevet 4. mai 2007 #4 Skrevet 4. mai 2007 akkurat det samme skjer her hos meg. men jeg har hatt det saann i over en uke naa. jubler hver gang jeg kjenner knerten bevege seg litt. Har vaert innom sykehuset og maalt og alt sto bra til. fikk ogsaa beskjed om aa ligg og kjenne etter. men jeg kjenner sjelden noe. de sa jeg kunne komme inn hver dag om jeg ville. men det har jeg ikke gjort i redsel for aa virke hysterisk. naa er det selfoelgelig helt idiotisk av meg, og jeg haaper du ikke vil vaere like dum. ring sykehuset.
MAMMA1 Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har vært på samme runden, vært på ctg (som beskrevet over) men alt var bra. Det er rett og slett normalt at babyen ikke er like livlig hver dag.Mener ikke man skal overse en rolig dag, men slik det er hos deg at du faktisk KJENNER at hun rører seg og hikker, da kan du slappe helt av. Jeg er også i uke 39 og alle dager er slett ikke like. Legg deg ihvertfall ikke ned å tell ant spark og bevegelser, da kan du bli virkelig bekymret..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå