Gå til innhold

Vil dette si stor baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til legen idag og symfysemålet mitt var på 36cm..

Jeg er i uke 37 + 6...

Noen andre som har så høyt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som er så langt på vei som husker symfysemålet sitt??

Skrevet

Etter som jeg har blitt fortalt trenger ikke sf målet nødvendigvis representere barnets størrelse. Jeg er i uke 30 og har 30 cm og vet at det er en lang gutt (de ga seg over på ultralyd). Kan være at du har mye fostervann etc.

Skrevet

Det høres veldig normalt ut...jeg har hele tiden fulgt ukene..i uke 19 lå jeg på 19 i sf osv. Har ligget litt over det grønne feltet, men det kunne nok skyldes at jeg har en del fostervann..

Tror jeg da:)

Skrevet

Okei, jeg er førstegangsfødende og jeg er redd for hvor stor den er :(

Skrevet

SOm de andre sier, det har egentlig ikke så mye å si på hvor stor babyen er. Fostervann spiller også en vesentlig rolle...

Skrevet

jeg spurte jordmor i dag om det hadde noe å si på hvor stor baby`n var,det hadde ikke noe å si.jeg er så redd får å få en kjempebaby..alle sier at jeg har så stor mage!Arrrrrgh!!slemme mennesker..

Skrevet

Heisann, jeg har samme SF-mål som deg. Jeg har ligget over hele veien, fikk tidlig mage, og har stor mage nå. Var til legen på onsdag, var da 35+6 og var da 36 cm. Var da også inne på UL (fordi dette er praksis på mitt legekontor når man er i uke 36). Han mente at babyen er nå 3100gr, og ut ifra når jeg har menst-termin (18.mai) så stemmer denne størrelsen fint.

Så nei, stort sf-mål trenger ikke å bety stor unge. Kan være mye fostervann også, eller hvordan du bærer ungen selv:)

Skrevet

Kan du ikke se hvordan du ligger an på grafen på helsekortet ditt? Den røde streken viser hva som er "idealmålet", mens alt innenfor det mørkegrønne feltet anses normalt.

Skrevet

Jeg hadde skyhøyt symfysemål i mitt 1. sv.skap. 4 uker før termin var det utenfor hele skjema... Jeg fødte ei lita jente på 2860g og 46 cm. Men fikk "sykehusrekord" i mengde fostervann...

Skrevet

Du kan få sjekket på Ultralyd på Sykehuset. Jeg gjorde det igår,og jeg har 37 cm SF-mål i uke 37+4, men jeg er ganske liten av størrelse, så

jeg syns baby på allerede 3450 gr er litt stort jeg. Skal snakke med jordmoren min idag om hun kan se om jeg er moden. Går til Akupunktur så kanskje de kan stikke igang noe...ikke vet jeg..men må ha mer informasjon først. Vil heller ikke ha kjempebaby... hjelp ;)

Men jeg så den lille nesa hans og den lille trut-munnen, så jeg skal nok klare å få ut det lille nurket... det hjalp litt på motivasjonen å se han igjen!

Skrevet

Men du som sier her oppe at man kan se på grafen på helsekortet: Det trenger ikke å bety stor unge selv om man ligger over den røde streken. Jeg har igjennom hele svangerskapet ligget helt i utkanten av det grønne feltet, og ligger jo nå utom. Men altså, hun er ikke så svæær. Så det trenger ikke å bety at ungen er stor. :)

Skrevet

Så seint i svangerskapet kan det også bety at ungen fremdeles ligger litt høyt. Så fort ungen borrer seg godt ned i bekkenet og magen synker enda litt mer vil sf-målet flate ut. Det sa ihvertfall jordmor til meg på forrige kontroll, da var jeg i uke 34 og hadde sf-mål på 35cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...