Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Tja...alle er forskjellig. Jeg har en 4-åring som er 98 cm. Hun er kort, men ligger innenfor normalen. 104 cm er "normalt" for en 4-åring.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 oi !!! du vet at det er en tommelfinger regelsom sier at du kan doble høyden ved 2 årsalder så får duhøyden de ender opp med ? det stemmer på de aller fleste med et slingringsmonn på +/- 5 cm! så du får nok et høyt barn ja... hvis han /hun fortsetter å vokse slik ville jeg fått tatt et røntgenbilde av hånden...da kan de se hvor lange de blir og ev. hemmet veksten litt
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 hs har pratet om dette med og hemme veksten.. Men det var da når han var på 15 mnd kontrollen.. Han var 90 lang da og ganske høy for alderen da også.. Men de begynner ikke med eventuelle veksthemmende medisiner før etter barneskolen sånn som jeg skjønte det..=)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 nei det stemmer det de tar da røntgenbilde ved 7års alde ca.. kusinen min gjorde dette ....hun var 102 ved 2 års kontrollen. da de tok røntgen viste det seg at hun ville blitt 2 meter !! de hemmet veksten hennes og hun er nå 178 cm., og veldig glad det ble gjort !
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 begynner med veksthemmede tidlig i puberteten /når den bryter ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå