Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er invitert i bryllup i begynnelsen av juni, og junior er da rett over 5 mnd. Han tar ikke flaske og det blir en overnatting borte så vi tar han med oss. Jeg har aldri vært i et bryllup der det har vært noen småttiser, men brudeparet vet at vi må ha han med og det kommer nok til å være noen andre små der også. Mannen min er forlover så han blir nok opptatt store deler av dagen. Jeg belager meg på at blir han urolig i kirken så får jeg bare gå ut, og under middagen blir de plassert i et naboliggende rom og vi får sitte ved døren slik at vi kan holde et øye med han og gå inn til han hvis han blir urolig. Festen utgår vel for min del, hvis ikke han kan sove i naborommet slik at jeg kan sjekke han. Jeg merker at jeg får en større og større klump i magen etterhvert som bryllupet nærmer seg. Noen som har hatt med seg småttiser i denne type arrangement og som har noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vi var i bryllup sist helg med junior på slep. Det gikk kjempefint, under vielsen lå han på et teppe på gulve i tinghuset. Under middagen og kaffen lå han i vogna som sto rett bak min stol. Var han urolig fikk han komme på fanget eller ligge på et teppe på gulvet. Jeg trekk meg unna litt når jeg ammet.Mannen min var forlover og var litt opptatt. Junior sovna i vogna på kvelden og jeg trilla han på et stillere rom og trilla hjem når jeg var ferdig. Mulig det blir vanskeligere med en på 5 mnd enn en på 3 mnd og det er stor forskjell på unger.Var veldig greit for oss.

Skrevet

Hadde en på 2,5 mnd med i bryllup.Han lå i bilbabystol i kirka , stod på benken ved siden av meg og lå i vogn under middagen og talene.Vi gikk hjem etter middag og taler.

Det gikk greit, men jeg var også stressa med tanke på kirka , men alt gikk helt greit, bare å ta det som det kommer, folk er forståelses full når man har baby og de forventer vel egentlig at man fordufter tidlig med barnet.

Lykke til.

Skrevet

Vi skal også i bryllup når babyen vår er ca 5mnd. Jeg er litt spent på hvordan det skal gå , men tror egentlig det skal gå greit.

Vi tar henne med i kirka og hun får være med under middagen og til kaffi. Hvis hun sovner får hun ligge i vogna si, og blir hun urolig må nok en av oss gå ut med henne.

Vi har ikke helt klart for oss hvordan vi skal gjøre det, tar vel det meste på sparket tenker jeg...bryllupet skal være ca 2 t biltur hjemmefra så vi må enten kjøre hjem etter kaffen eller så må vi vel overnatte. Uansett blir jeg ikke lenger enn til 22 tror jeg...

Skrevet

Forstår følelsen veldig godt. Vi var i bryllup da tassen var tre måneder. Vi gjorde det sånn at vi hadde med vogna, den fikk vi satt i et rom for seg selv. Dessverre fikk vi ikke sitte ved døra, dette er en stor fordel (jeg måtte gå ut flere ganger). Vi hadde en babycall, det er veldig bra å ha. Vi ga han mme som tillegg før middagen, hadde han litt på fanget under starten av middagen (fikk han ikke til å sove), men så sovnet han over to timer under selve middagen. Deretter var han oppe litt, og sovnet igjen litt senere (tok vogna litt ut og trillet).

Jeg synes det var et styr, for å være ærlig, men mest fordi man selv er litt stressa med det hele. Egentlig gikk det veldig bra!

Jeg har forresten vært i flere brylluper der babyer er med, så det er ikke uvanlig. Jeg synes det høres ut som de har tenkt på dere ifht bordplassering osv, og det er en fordel. Jeg prøvde å fokusere på at ale har forståelse for at man må ha babyen med, og alle syntes ihvertfall han var helt herlig. Det går nok veldig fint!

Skrevet

Var i bryllup da sønnen vår var ca. 6 mnd. Det gikk stort sett greit, men han ble overstimulert utover kvelden og sleit med å få sove når vi skulle legge ham for kvelden (i vogna; vi skulle kjøre hjem samme kveld).

Mitt tips er å innstille seg på å skjerme barnet ved behov, for det vil sikkert være mange som vi se og dulle, og da kan det være lurt å si nei av og til, av hensyn til barnet. Samtidig vil kanskje selskapslivet bære preg av at du har ansvar for en baby med sine egne behov, altså bør du ikke regne med å få med deg absolutt alt til "the bitter end".

Skrevet

Hadde Martin med i bryllup når han var 3,5 mnd. Både i kirka og på festen. Gikk kjempefint i kirka, men så sov han hele tiden. På festen gikk han fra fang til fang hos familien min og stortrivdes. Når han ble trøtt la vi han i vogn på siden av huset (var på 'landet') og der sov han så lenge at jeg ikke skulle få kommet meg hjem ;)

Skrevet

Var i bryllup for litt over en uke siden hvor brudeparet hadde med sin på 8 mnd.. skandale.. skrik og overtrøtt unge..

Nå har jo du selv sjangs til å være barnevakt da.. men det kan bli lang middag med mange taler og sang, så det er ikke sikkert at babyer sover når man vil at de skal sove.. ville funnet meg et rom ja og tatt med babycall... (det hadde ikke dette brudparet og ungen ble derfor sendt rundt fra den ene til den andre, og endte opp hos mamma og pappa resten av festen.. sovnet kl2 bærende på pappas arm..)

Festen.. tja.. får man småtten til å sove og har babycall så kan det jo gå..

Men ville hatt en reserveplan dersom du må gå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...