stormgutt + soljente Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Da var min lille prinsesse kommet til verden. Det skjedde tirsdag 1. mai, dagen før termin. Dagen før var jeg skikkelig mutt, lei og utafor. Orket ingenting og bare sov. Hver minste bevegelse ga kraftige kynnere med nedpress, så det var ubehagelig å gå. Da jeg la meg om kvelden kjente jeg snart mensmurringer og sammentrekninger som ikke var vonde. Tenkte at nå var det i gang! De ble regelmessige med 3 og 4 minutters mellomrom, men de ble aldri sterkere. I firetiden bestemte jeg meg for å prøve og sove og klarte det. Neste morgen var det ingenting. Jeg ringte likevel føden for å høre om det kunne ha vært rier, eller om kynnere også kunne være så regelmessige, noe de visst kunne være. Fikk beskjed om å komme inn hvis jeg fikk vondt før klokka 15.00. Halv ti gikk jeg i dusjen. Etter den smørte jeg brystvortene inn med lotion og stimulerte de ca ett minutt. Etter det gikk det ikke lenge før riene var i gang. Klokka ti begynte jeg å ta tiden på de, og nå var de vonde. Nøyaktig 5 minutt mellom hver (på sekundet!) og varte 40 - 50 sekund. Halv elleve ringte jeg etter mannen min, som kom i en fart og forlangte at vi hev oss i bilen, fordi det klokka 11 ville være nesten umulig å komme seg til sykehuset pga motorsykler... Kom inn klokka 11 og hadde 4 cm åpning. Riene tok det selvsagt litt med ro under registreringen, så jeg fikk beskjed om at de ikke var spesielt gode. Men vi fikk da fødestue. Da vi gikk inn dit hadde jeg flere ganske sterke rier. Gikk i badekaret halv to, og der tok riene seg opp. Halv tre var de veldig vonde, og jeg fikk lystgass. Da hadde jeg 6-7 cm åpning. Jeg følte meg ganske sikker på at det ville gå fort etter det, for nå var riene veldig gode - les: forferdelig vonde. Rett over klokka tre kjente jeg trang til å presse i slutten av en ri. Mannen min ringte etter jordmor som var en liten tur ute. Hun kom raskt med følge og konstanterte full åpning! Fikk noen minutt pause før første pressri, og fire minutt etter var hun ute! De ga meg et lite klipp fordi jeg revnet helt bak i min første fødsel, og dermed revnet jeg ikke denne gang. Jenta mi var 50 cm lang, 3606g og 35 cm rundt hodet. Forrige fødsel tok nesten et døgn fra første rie, og var veldig tøff selv om smertene egentlig ikke var så store. Denne gangen gikk det fort og var desto vondere, men jeg ble ikke særlig sliten, har nesten ikke vondt i stingene, blødde lite - ja, alt var bare så mye bedre denne gang. Ble flyttet til hotell, og hadde dobbeltrom der mannen min var med. Deilig å få være for seg selv, men samtidig fikk vi en mye bedre oppfølging der enn jeg gjorde på vanlig barsel sist. Jeg er bare så førnøyd med denne fødselsopplevelsen og unner gjerne andre en fødsel i samme stil! Tenk - jeg kan til og med stramme bekkenmuskulaturen og kniper nesten like godt som før fødselen! Sist gikk det en evighet før jeg i det hele tatt kunne kjenne at jeg hadde noen muskulatur der....
Xenaen Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Gratulerer en masse!!! Flott historie og en flott dag å ha bursdag på!
2blånisser Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Så bra at du hadde en fin fødselsopplevelse!!! Håper jeg også får det:) Gratulerer og kos deg videre i barseltiden og fremover:)
#Aurora har tre gutter# Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 så herlig og lese.Misunnelig.Gratulerer så masse.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 4. mai 2007 #5 Skrevet 4. mai 2007 D var en fin fødselshistorie Skikkelig drømmefødsel på deg Gratulerer så masse m den lille prinsessen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå