Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nok litt tidlig tenker jeg da..men så leste jeg i ei bok jeg har "Barnets tre første år" og der står det sånn "dagbok" for en gutt på 18 mnd. I den stod det at kl.7 våkner han og står opp (han har byttet til seng for et par mnd siden) og leiker på rommet sitt en liten stund alene mens mamma ligger i senga og våkner og lytter til at han leker fint. (ikke ordrett).

Er dette realistisk i en alder av 1,5 år? Hadde jo vært supert da..men er vel bare en ønsketenkning..? Er vel ingen som bytter til stor seng før de er 2 år, eller er det det? Gleder meg til vi kan det hvertfall.. Men er jo ikke noe must her enda hvertfall..han har ikke prøvd å klatre over gjerdet en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet før 2år. Vi måtte fordi lillebror måtte ha sprinkelsengen. Men å leke på rommet sitt før mamma står opp hadde ikke gått. Dessuten var det bare stress å lære et så lite barn at man må ligge i sengen uten å stå opp igjen om kvelden.

Behold sprinkelsengen så lenge som mulig er mitt råd.

Skrevet

vi byttet til stor gutt seng når han var rundt 15mnd, funka kjempebra, brått sov han hele natta gitt!!

Skrevet

Vi byttet før snuppa var 2 år, frodi hun krabbet over sprinkelsenga!... Har ikke krabbet ut av den nye senga på natta enda!

Skrevet

Vi byttet til stor seng da snuppa var litt over 1 år. Turte ikke ha henne i sprinkelseng når hun skulle begynne å sove på eget rom, for hun klatret over kanten. Nå er hun snart 3 år og har enda aldri stått opp alene før. Våkner hun før oss, ligger hun og synger til vi henter henne :)

(Hun har selvfølgelig sengehest på senga si)

Skrevet

Byttet da vesla var 14 mndr siden hun klatret over sprinklene.. Ikke stått noe særlig opp før nå. Hun er 3,5 år og løper på toalettet i ett sett..

Skrevet

Jo! Vi byttet da han var 19 måneder. Da klatret han begge veier. Jeg var redd han skulle velte senga og brekke et bein ettersom han kom seg utav senga ved å vikle foten gjennom sprinklene. Det fungerte fra første natt det. Det er sjelden han leker alene etter at han står opp, men det har hendt. Som regel gauler han: "Mammmaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg er vååken!!!!!!!"

Skrevet

vi bytta seng da han var 16 mnd. Har gått kjempefint.

Nå er han 2 år, og kommer selv inn i vår seng når han våkner..Vi ligger vegg i vegg, så det er jo ikke mange metrene unna da...

Skrevet

Vi byttet også seng når han var ca 1 1/2 år, for da klatret han ut av sprinkelsengen. Han er 2 år nå, og det har enda ikke skjedd at han våkner og leker for seg selv, det høres jo fint ut det, men skjer ikke her i huset.

Når han våkner om natten går han over gangen og inn i vår seng og legger seg. Sier ikke et ord, bare klatrer opp og legger seg i midten. Så vi våkner sammen hver morgen.

Alle tre sover godt sammen, så da lar vi det være som det er. Når han våkner om morgenen er han stort sett kjempeblid, og sier hei hei hei rett inn i ansiktene våres til vi åpner øynene :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Nei, er vel ikke slik at så mange begynner å leike selv når de våkner..men var ikke hovedgrunnen til at vi lurer på å bytte da..synes bare det hadde vært ok..ser litt frem til det..Dessuten blir jeg litt plaget med ryggsmerter ved å legge han ned i sprinkelsenga..fikk skikkelig kink i ryggen her en kveld da jeg la han..Begynner å bli tung, og kan jo ikke akkurat bøye i knærne for å legge ned over gjerdet...;)

Men dere som begynte med stor seng så tidlig, brukte dere sengehest? har lyst på mammut.-senga fra ikea men den har vel ikke det?

HI

Skrevet

ja, dette er realistisk! Her byttet storebror til stor seng når han var 16 mnd og i begynnelsen kom han bare inn til oss og skulle kose i senga vår til vi stod opp. Etterhvert ble det til at han satte seg til å leke litt før han kom inn og slik er det enda. Veldig greit nå som lillebror er her, da får jeg ammet ferdig før han kommer å skal ha kosen sin... =))

Skrevet

Tror ikke den har sengehest, men mener at IKEA selger "løse" sengehester. Kanskje det passer.

Vi kjøpte en sånn skyveseng som kan reguleres i lengden etterhvert som de vokser til. Nå når han er så liten er det bare på midten av sengen det ikke er så høyt, slik at han lett skal kun klatre ut/inn, men ikke stort nok til at han faller ut når han sover.

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Vi bytta ca 2mnd før han fyllte 2år. Gikk kjempe bra det=)hadde ingen problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...