Gå til innhold

Noen som har bytta til stor seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nok litt tidlig tenker jeg da..men så leste jeg i ei bok jeg har "Barnets tre første år" og der står det sånn "dagbok" for en gutt på 18 mnd. I den stod det at kl.7 våkner han og står opp (han har byttet til seng for et par mnd siden) og leiker på rommet sitt en liten stund alene mens mamma ligger i senga og våkner og lytter til at han leker fint. (ikke ordrett).

Er dette realistisk i en alder av 1,5 år? Hadde jo vært supert da..men er vel bare en ønsketenkning..? Er vel ingen som bytter til stor seng før de er 2 år, eller er det det? Gleder meg til vi kan det hvertfall.. Men er jo ikke noe must her enda hvertfall..han har ikke prøvd å klatre over gjerdet en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei1

Jenta vår byttet til stor seng da hun var 20 mnd, gikk kjempe bra det! Er så flink, går ikke ut av den om natten, og om morgenen når hun våkner sitter hun så fint i den og leker med dokka si til vi kommer inn til henne!

Vi gjorde det fordi vi skulle ha en baby til og syns det var litt dumt å kjøpe en sprinkelseng til!

Skrevet

Sønnen er 20 mnd og vi byttet til voksen seng for ca 4 mnd siden, fordi lillesøster skulle ha hans sprinkelseng! Det går kjempe fint! Litt problemer i starten med å få han til å falle i søvn der selv men etter noen uker hvor vi var standhaftige så gikk det fint! Han står til tider opp etter vi har lagt han for kvelden men da følger vi han bare inn igjen. Om morgenen kommer han inn til oss da han våkner. Vi har ikke den beste økonomien for øyeblikket og da syntes vi at dette var en fin løsning for oss og vi angrer ikke på at han fikk voksen seng!

Skrevet

Jenta vår er 21 mnd. og har fortsatt sprinkelseng. Kan ikke skjønne hvordan det kan gå an å bytte til vanlig seng så tidlig. Hun står jo å hopper i senga f.eks. Ser for meg at hun ville falt ut av senga hele tiden jeg. Vi kan jo ikke la henne sitte alene i sofaen, for derfra faller hun ned. Likevel ser det ikke ut til at hun lærer. Vil jo tro at det blir likedan med vanlig seng. (He he, skal ligge i sprinkelseng til hun blir konfirmert..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...