pinkalill Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 eller setter de bare pengene inn på konto etterhvert hvis alt er i orden?
*juligutten* Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 jeg vet om mange som ikke har fått noe svar...pengene har bare komt inn på konto...selv sitter jeg å venter på svar på hvor mye jeg vil ligge på imnd,det er jo litt greit å vite;)
Fire småtroll Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Nei du får ikkenoe svar før etter at ungen er født. Det sa de klart ifra om til meg da jeg leverte søknaden. Grunnen er at i vedtaket (svaret) vil det stå en sluttdato for utbetalingen av penger, og den datoen kan de ikke sette før de har fått bekreftet fra sykehuset hvilken dato ungen ble født på..
Xenaen Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Vel, etter forvaltningsloven skal du innen tre uker få svar om de har mottatt brev fra deg, og der skal de oppgi behandlingstid. Så om de er treige synes jeg du skal ringe. Jeg fikk svar, og da var faktisk hele greia behandla, to uker etter at jeg sendte krav om ytelse!
McQueen Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Ja, NAV sender ikke vedtak før etter at barnet er født. NAV får beskjed om dette fra sykehuset så alt ordner seg av seg selv. Jeg spurte om pengene likevel begynner å betales ut fra 3 uker før termin og det svarte NAV bekreftende på.
Gjest Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Jeg vet at svar er på veg i posten til meg i allefall. (Svar på søknad om foreldrepenger/foreldrepermisjon). Jeg søkte for noen uker siden, og vedtaket ble fattet av NAV 27. april. De kan ikke opplyse om vedtaket pr. telefon, og derfor sender de brev. Jeg skal ikke ha mitt lille gull før i midten av juli, så her sender de ut svarene så snart vedtaket er fattet.
Mammatiltoskatter* spire 2016 Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Hvis ikke dere hører noe så må dere ringe inn og purre dem! Ikke at jeg vet om det hjelper så mye, for jeg har da slitt siden januar med å få svar og vi er per i dag 4. mai Jeg fikk aldri noe brev om at de hadde mottat søknad om sykepenger og der det stod noe om behandlingstid. Det tok dem flere mnd å bli ferdige med saken og da ble jeg OPPRINGT av saksbehandleren min. Han var vel så flau etter at jeg sendte sikkert tidenes lengste og mest sinte og frustrerte brev til dem. Etter den telefonsamtalen som var for snart 2 uker siden har jeg ikke hørt et kvekk fra dem og ikke mottat noen penger heller =( med andre ord, jeg har ikke fått lønn siden desember!!! om jeg er lei? temmelig! De er attpåtil så frekke at de sender meg purrebrev fordi jeg ikke har svart på et brev de sendte meg. Har jeg ikke svart dem da?! jeg har jo ringt i flere mnd og jeg snakket med saksbehandleren. Jeg har ikke mye til overs for dem. Jeg har en veldig lang historie jeg ikke skal gå innpå, men sørg for at rettighetene deres blir bevart jenter! Jeg har levert inn søknad om fødselspenger og regner ikke med noen behjelpelige folk denne gangen heller. Jeg håper virkelig at dere andre har mere hell og folk innenfor nav som kan gjøre jobben sin etter reglene!
Xenaen Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 Som tilleggsopplysning skal jeg ikke ut i permisjon på enda 14 dager. Så det er altså mulig å få svar før. Merkelig at NAV kan operere så forskjellig fra kommune til kommune.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå