Gå til innhold

Trenger litt hjelp her nå...fortvila!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 3 mnd har plutselig begynt å kave og rote med puppen. Dette er fryktelig slitsomt. Han begynner gjerne å hyle når jeg legger han til. selv om jeg vet han er sulten. Kan det vere at melken renner seint? Siden jeg når føler at han nå spiser lite er jeg redd for melkeproduksjonen. Noen gode råd til hva man kan gjøre? Er pumping og tedrikking virkningsfult?

Hilsen en sliten mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har dessverre ingen tips til deg, men vil bare si at jenta mi også var sånn ett par uker. Kjempeslitsomt, men det gikk over av seg selv!

Skrevet

har du forresten prøvd inne på ammedebatten?

Skrevet

Har det akkurat som deg! (Skrev et innlegg nå om det, så ikke at du også hadde et med samme tema).

Heldigvis spiser han av og til slik at han får litt i seg. HS sa at han burde ha 6 våte bleier i løpet av dagen. Har han ikke det, kan man starte å bekymre seg.

Går jo an å prøve nesesprayen for å få utdrivningsrefleksen i gang, fås hos legen på resept. Den fungerte fint for meg forrige gang jeg ammet og plagdes med skriking ved puppen. Det som da fungerte var å amme når hun akkurat hadde våknet, og ennå var litt "omtåket".

Nesesprayen er også fin om du skal pumpe seg, da renner melka som mye lettere. Pumping er jo virkningsfult for å opprettholde produksjonen.

Prøv å gå på et rolig rom der det ikke er mange forstyrrelser, prøv ulike stillinger. Jeg går mange ganger for da har han oppmerksomheta rundt seg, og "glemmer" at puppen er der...

Inne på ammedebatten er det mange som er kjempeflinke, skriv innlegg der så får du helt sikkert mange gode råd.

Lykke til, du er ikke den eneste som har det slik!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...