Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Hvem var der? Nysgjerrig jeg vøttø!! ) Håper vi får blitt m neste gang!!
Fisk med CV Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Ble bare meg og Silje&Leo! Fortsetter det slik blir det vel bare meg neste gang! Du har jo møteplikt på neste treff, det vet du vel? *
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2007 He he ja klart jeg vet! ;o) Sålenge det er en dag jeg kan, he he ;o) men vi blir gjerne m på et treff sånn etter 17 mai en gang kanskje, kan ha det ute neste gang kanksje?! ;o) Hadde dere det koselig da?
Fisk med CV Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Joda, det var selvsagt koselig! Med dette været MÅ vi jo bare ta et utetreff. Piknikk i frognerparken kanskje? Jeg har verdens lekreste piknikkurv! Nå skal vi også på "ferie". Ikke akkurat sol og varme slik som dere, men skal en uke på beitostølen med mamma & co. Da skal jeg på SPA!!
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2007 Åh så deilig da! ) Er jo fantastisk å bare reise bort, samme hvor egentlig! God tur da!! ) Så tar vi et pikniktreff i Frognerparken uti mai en gang!! )
Hidjey Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Jeg er litt gal tror jeg, flytter til Oslo den 15. uten å kjenne noen andre med barn.. Så ja, vi er iallefall med på treff etter den tid altså! Marcus er forresten 7 mnd i morgen!! Og jeg, jeg er 25..
Fisk med CV Skrevet 5. mai 2007 #7 Skrevet 5. mai 2007 Kjente ingen med barn før jeg ble mamma selv, slikt ordner seg lett her i byen! Hvor i byen skal du bosette deg?
Hidjey Skrevet 5. mai 2007 #8 Skrevet 5. mai 2007 Vi skal bo på Grønland vi.. Det går seg nok til ja, er nok lettere enn her uansett for her er det jo faktisk nesten ingen med barn, at all!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2007 #9 Skrevet 5. mai 2007 skal du bo på grønland med barn! hmmm, vel deg om det. hadde nok valgt et sted som ikke symboliserte det verste møkkastedet i byen.
Mamsen86 Skrevet 5. mai 2007 #10 Skrevet 5. mai 2007 Skjerp deg a.. Grønland er kjempe fint! Jeg vet nemlig HVOR hun skal flytte, og jeg pleier faktisk å ta med meg datteren min og andre småtroll til lekeplassen der! =) Er så kos der atte!!!
WP-TLogPeanut Skrevet 5. mai 2007 #11 Skrevet 5. mai 2007 Nå vil jeg og bo i Oslo og komme på alenemortreff Ikke at jeg klager da,Trondheimsgjengen er jo knall Men jeg vil ha i pose og sekk
Hidjey Skrevet 5. mai 2007 #12 Skrevet 5. mai 2007 Jeg bor der for å komme langt unna idioter som deg! Og dantvel at det er koselig der mami? Er jo kjempesentralt og koselig rundt der. Blir så bra atte
Mamsen86 Skrevet 5. mai 2007 #14 Skrevet 5. mai 2007 Ja, jeg elsker Grønland, jeg! Det er veldig sentralt, men samtidig kan du - i de mange bakgatene - finne flotte lekeplasser, små parker osv. Jeg føler nesten at jeg er i en annen verden når jeg er på Grønland, hehe! Spesielt nå på sommeren! Såå utrolig mange forskjellige nasjoner på et og samme sted, så mange barn som er ute og leker, folk som stopper og hilser overalt.. Nei, Grønland er faktisk en liten perle, spør du meg!
Hidjey Skrevet 5. mai 2007 #15 Skrevet 5. mai 2007 Ja, jeg er stoorfornøyd jeg! Er jo lekeplass rett utenfor døra vår, og nærbutikk med masse spennende mat. Og så mye fin frukt da! Og som du sier så er folk så vennlige, stopper og prater og fjaser. Jeg stooorkoser meg, og er sikkert på at jeg og mini kommer til å få det suupert! Bor du langt unna oss eller? Og, har du søkt barnehage?
Mamsen86 Skrevet 5. mai 2007 #16 Skrevet 5. mai 2007 Ja, hehe, alle de små utenlandske butikkene er jo helt geniale! Du kan få flere kilo med kylling for nitti kr ogsånn, helt supert! Og på Bazar så har de en utrolig herlig tyrkisk (?) restautant, med masse goood mat! =D Man MÅ jo bare elske Grønland! Jeg bor ikke så altfor langt unna.. Du vet hvor fengselet er? Liksom rett bort Tøyen Gata.. (Nå høres jo Grønland litt skummelt ut, med fengsel og greier *LeR*.. ) Men iallefall, jeg bor liksom ovenfor fengselet der! Et par minutter unna Vi går jo over Grønland omtrent hver eneste dag! Hvilken bydel er Grønland? Er det Gamle Oslo det også? Jeg søkte iallefall barnehage, men har ikke kommet inn noe sted.. Gamle Oslo er en stor bydel, er usikker på om Grønland hører til eller om det grenser ved Tøyen.
Hidjey Skrevet 5. mai 2007 #17 Skrevet 5. mai 2007 Ja, da er jeg med vettu! Er ikke så veldig lokalkjennt helt enda, men jeg trooor jeg vet hvor det er. Kan ikke gå så langt når jeg er ute på oppdagelsesferd, sånn i tilfelle jeg ikke finner veien hjem! Grønland hører til under Gamle Oslo, jeg sjekka det tidligere i dag for å finne ut hvilken helsestasjon vi skal komme under. Og da står det at det er Gamle Oslo, og Grøndland helsestasjon. Er det der dere går? Er det barselsgrupper og sånn der? Da kommer i tilfelle vi kanskje på samme da (hvis jeg får lov å snike meg inn da) siden marcus er født 5. oktober. Er ikke Emilia født rundt der hun også? Har søkt barnehage da, men ikke til Gamle Oslo. Søkte til bydel østensjø siden vi egentlig skulle bo der, og står på venteliste. Men, da må jeg flytte søknaden over til Gamle Oslo da.. MEN, jeg får ikke plass før jeg melder flytting heller da.. Så jeg må vel få meldt flytting snart ja..
Mamsen86 Skrevet 5. mai 2007 #18 Skrevet 5. mai 2007 Jupp, jupp! 1 Oktober her! =D Så morsomt! Okay.. Bydel Østensjø blir jo faktisk et stykke å reise om du skulle få plass der! Det er enda ovenfor meg igjen, et godt stykke ovenfor meg faktisk. Jeg er oppvokst i bydel Østensjø, gikk på Østensjø barneskole. Veldig flott der, mye flott natur og godt miljø! Men (dessverre) så ligger det jo et godt stykke fra Grønland da.. Men barnehageplass i seg selv er jo som en lottogevinst egentlig uansett hvor i Oslo man søker, hehe. Bydel Gamle Oslo er jo en enorm bydel også, og med så absolutt for få barnehager. Skal du begynne å jobbe til høsten, eller? Det finnes jo heldigvis åpne barnehager, kommer til å benytte meg mye av det.. Heldigvis var det ikke det store stresset for meg å gå hjemme i et år til, selvom jeg gjerne skulle ha begynt å jobbe igjen. Fader, kommer til å være helt huleboer når jeg først begynner å jobbe - men likevel så føler jeg at 10 mnd er litt tidlig for barnehage.. Jobbet i barnehage selv, og der var minstemann 9 mnd mens den eldste var 3 år. Og med den forskjellen det er på så små barn, så.. Ja, det er egentlig helt ok å være hjemme litt til!
Hidjey Skrevet 5. mai 2007 #19 Skrevet 5. mai 2007 Ja, han er jo litt for liten til høsten, egentlig. 10 mnd er ikke så mye, så jeg blir nok å gå hjemme med han frem til jul. Så får vi se da vettu, om det blir jobbing eller skole eller hva det blir. Håper å få det til å klaffe med en deltidsjobb da fra høsten av. Hadde tenkt å få kjæresten min til å passe når han ikke jobber, men så skal han til Stavanger i 2 mnd for å jobbe, så da gikk det litt middels i vasken kan man si.. Har jobba i barnehage selv, og det var jo et mareritt med unger som ikke kunne å gå. Så jeg vil at min skal kunne å gå først, før han begynner. Men får jeg barnehageplass i bydel Østensjø så tror jeg at jeg selger den til høystbydende altså. Orker ikke å fly frem og tilbake og tilbake og frem og hit eller dit. Får satse på at siden jeg ikke vant i lotto i dag, så vinner jeg i barnehagelotto i steden Hva er egentlig en Åpen Barnehage? Er det litt mer som et lekested? Må foreldrene være der hele tiden? Eller er det litt som barneparkering på en måte?
konvall Skrevet 7. mai 2007 #20 Skrevet 7. mai 2007 Jeg vil også..... Bor på landet, så jeg får ikke vært med noen på treff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå