Canari Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Jenta mi (4 mnd) er lite glad i å sovne , men er mye trøtt. Må rugge vogna mye, men hun sover likevel bare maks en halvtime 2 ganger om dagen, men i itllegg en lengre dupp når jeg går lang tur (går to timer og prøver sette vogna ute etterpå, av og til flaks slik at hun sover opptil 3 timer, andre ganger sover hun bare 1time). Det jeg lurer på, er det bedre å gå to turer på en time, eller andre forslag for å få henne til å sove mer.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Du bør vel prøve å la henne sovne av seg selv,ellers er du inne i en vond sirkel der du må holde på å rugge henne i søvn. Gutten min har stort sett sovnet av seg selv,men sover mange ganger ikke mer enn 30 min,dette har han gjort lenge nå.Så har han nå fått en perioder der han sover 1 time,ja kanskje to timer,men jeg rugger han ikke i søvn.Han sovner selvsagt når vi er ute og triller,og i det siste har han faktisk sovet litt etter at vi kom hjem også. De sovner når de er trette nok uansett.Gutten min hadde en lang perioder,der han gråt hver gang han holdt på å sovne,hvorfor vet jeg ikke,men han sovnet etter et par minutter. Vet ikke om jeg har klart å svare på det du spør om.
Canari Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2007 Helt sidne hun bare født har jeg ikke fått henne til å sovne av seg selv, hun tar helt av om hun ikke rugges nok. Vet jeg bare bør prøve å la henne sovne av seg selv, men vet ikke hvordan hun skla lære det. Hører med til historien at hun hadde koikk, så da måtte vi v bære henne heøe tiden, og skulle hun få sove måtte vi bare la henne sove på skulderen. Vi kom nok litt skeivt ut ...vanskelig å vite hva som er lurt når man er nybakt ..
Trønderpia venter nr 3 Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 jeg har en som av og til sovner selv, og av og til må vugges. Er ikke enig i at de sovner hvis de er trøtte nok. Hos oss ender det opp med en overtrett unge til slutt. Og da er det full baluba. Da er det ikke noe annet som hjelper enn å vugge. Min har også en tendens til å sove en halvtime av gangen. Akkurat tid nok til å begynne med noe man ikke får fullført. Vet ikke hvordan man skal gripe det fatt. Han er stort sett blid da, så tror ikke det plager han å sove så lite. Men alt i alt sover han 2-2,5 timer per dag. Av og til mer, av og til mindre.
Canari Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. mai 2007 Jeg får vel bare slutte å bekyre meg for alt mulig, og glede meg til hun er så gammel at hun bare skal sove en gang om dagen :-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Forstår at dere har kommet sjevt ut siden hun hadde kolikk,min hadde litt luftsmerter og det resulterte jo i at vi også bar ham mer enn jeg hadde planlagt på forhånd. Håper at det går seg til for deg.Hs kan jo være en god støttespiller,kanskje hun kan komme med gode innspill overfor deg og barnet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå