Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er alene som har så mye i lån? Hvordan klarer dere dere? Jeg har planer om å kjøpe en tomannsbolig til meg og min sønn...Har 22000 kr utbetalt hver måned...Det skal vel gå bra? Eller blir det litt i knappeste laget?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg aldri turt å gå på med renta på vei opp osv... Jeg har utbetalt 22.400,- og har lån på 1.1 og det er mer enn nok for meg. Da betaler jeg 6000 på lånet hver måned + 1850 i husleie

Skrevet

synes det hørtes mye ut... etter intens nedbetaling av lån har jeg nå 1,15 mil igjen, men synes det holder.. pluss husleie på 1250 og kommunale avgifter på 6500 pr år og strøm og hele pakka blir det ganske mye.. og jeg har ca 25000 pr mnd.. men det er bare meg da, livredd for lån..... :)

Skrevet

Jeg har ikke lån enda, men jeg har regnet ut at lån over 1 mill neppe blir aktuelt for min del, jeg skal ha penger igjen til å forsørge barna også. Men nå er nok både huspriser og husleie en ganske annen her enn hos de fleste andre på dette forumet, på 1 mill betaler jeg 5200 pr mnd i avdrag og renter, og det er jo mindre enn en vanlig husleie for mange her. Men klart, en del avgifter etc kommer jo i tillegg.

 

Jeg regna ut terminbeløpet med dagens rente og over 25 år, da blir det 10 750 kr pr mnd i renter og avdrag (banken min sin nettside har en modell der man bare taster inn). I tillegg kommer utgifter til denne boligen, man bør beregne 3 700 kr pr mnd til strøm, forsikring, vedlikehold og kommunale avgifter etc dersom bolig er på 100 kvm (jeg hadde en time i banken og glad er jeg for det).

 

Så hvis du regner med dette da, så sitter du igjen med 7 500 kr pr mnd som skal dekke alle øvrige utgifter. Hva dine øvrige utgifter er vet ikke jeg, så om det går el ikke svarer du nok best på selv ;-) Men husk, renta er på vei opp! Og avdrag og renter blir nok ganske snart mer, Stiger den til 6,0 % er avdrag og renter oppe i 12 000 kr pr mnd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...