Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Hva tror du? Nå tenker jeg ikke på hva som er mest praktisk, billig osv. Men hva som er sunnest.
snartmammapåny Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 på føden gav de soya mme, men de anbefalte meg å kjøpe "vanlig" mme etter vi kom hjem. Så da antar jeg at den vanlige, nan, colette osv., er det beste om babyen bare får mme iallefall. Grunnen til at de gav soya mme på føden var vist at denne var mer lik morsmelken, tror det var både smak og konsistens og fordøyeligheten var vel og lettere. Men tror ikke den er like næringsrik som "vanlig" mme. Er ingen ekspert på dette så om noen mener jeg sier noe feil her så er det bare å rette meg, sier bare det jeg plukket opp på barsel;) Kan være jeg var litt i barselståken og fikk med meg litt feilinfo;)
ScaryMama Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Nikolai kastet opp noe voldsomt av prosorbe. I tillegg så smaker den grusomt!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Prosobee er mme for barn med melkeprotein/laktoseintoleranse, så tror ikke friske babyer skal ha det. Sikkert ikke farlig, men ikke nødvendig. Må kjøpe det på apotek og er ikke billig.
milk Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 På føden fortalte de meg at jeg evt skulle bruke vanlig mme og ikke soya + var veldig dyrt og unødvendig. Stemmer det anonym sier ang. allergi.
2 søte Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 soya melk er ikke sunt for barn som ikke trenger det for de kan utv intoleranse mot det. butikk kjøpt mme er akkurat like bra som apoteket sitt!!
leela Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Hvor har du det fra? Soyamelk er jo kjernesunt! Og hvorfor skal "friske" ikke-allergiske barn ha større sjanse for å utvikle intolerans for det en allerede allergiske barn? Ser du er hjelpepleier, så regner ikke med du bare slenger ut sånt ut av det blå... Vennligst opplys meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå