McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Gutten er 5 mnd og har fått grøt noen uker nå.. Ville dere gitt et grøtmåltid til eller gitt grønnsaker? Og når ville dere begynt med et måltid til?
selfangerkjerringa Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Er det nødvendig med mer mat enda egentlig? Det er jo først fra 6mnd en trenger å introdusere fast føde - med mindre en har særskilte grunner til å starte tidligere.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2007 Tror nok vi venter til han er 6 mnd, men hva er da best å begynne med?? Starta med grøt for en grunn, men ser ut som det holder med det foreløpig. Så bare lurer litt på hva han skal få som neste måltid.. En måned går jo fort..
komplett.no Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Jeg gir ikke hele måltider men jenta mi på 4,5 mnd får banan en gang for dag, og ellers smaker hun stort sett på det vi har til middag. Jeg ville prøvd med noe annet til et annet måltid slik at han fikk flere smaker, pluss at siden du nå vet at han tåler grøt så kan det være kjekt å teste ut et nytt produkt.
selfangerkjerringa Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Okei, hva med frukt? Fruktpuré kan med fordel brukes i grøten for å introdusere litt andre smaker. Og most banan er jo en klassiker, de fleste barn elsker det
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Mina er 8mnd til uka. Da hun var 5mnd fikk hun grøt til lunsj og middag. Så etter det fikk hun grøt til kvelds også
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Da jeg var hos hs på 5 mnd kontroll,sa hs til meg at det var bra at jeg gav to grøtmåltid til dagen og at jeg burde bare kjøre på med middag og frukt.Vel litt frukt hadde han jo fått.Babyer trenger fast føde og burde få dette når de var så gamle sa hun,de blir roligere og en bør gi dem mat nå,slik at de blir mette på dagen og begynne med nattavvenning.Altså ikke gi melk om natten om de våkner og vil ha det. Har snakket med andre om dette,som har små babyer og har hatt det og alle sier at hs har oppfordret dem til å begynne med mat,før de 6 mnd som jm snakker om på barsel.En må huske på at det er hs som har størst greie på dette,jm har sin kompetanse på når babyen ligger i magen. Gogutten min er en mye mer rolig og harmonisk gutt etter at han fikk fast føde.Han får tre måltid nå og jeg har tenkt å begynne med nattavveninng i nå. Desuten er det enklere for babyen og vende seg til nye smaker jo mindre de er når de får smakt på andre forskjellige smaker.Kjennr folk som har kun gitt melk i 6 mnd og sliter med å få fast føde i den lille,for han vil kun ha melk.
Mamman til Brage, f: 22.11.06 Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Jeg synes det høres rart ut at mange hs anbefaler fast føde før fylte 6mnd (uten noen spesiell grunn) siden de er pålagt av norske myndigheter å anbefale fullamming til fylte 6mnd. Dette har jeg forstått fra en hs jeg kjenner privat. Hun mener ikke alltid selv at det skal være så striks som myndighetene ønsker, men kan liksom ikke anbefale noe annet.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 Må bare kommentere dette.. Jeg har ikke blitt anbefalt å starte med fast føde før 6mnd av hs. Er vel heller det motsatte.. Og de jeg kjenner med små barn har fått samme beskjed som meg. De som har begynt med fast føde før (og blitt anbefalt det av hs) har hatt en grunn til det. Altså lite melk, babyen krever mer ol.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 3. mai 2007 #10 Skrevet 3. mai 2007 Glemte helt å svare HI.. Vi begynte med grøt på kvelden. Så litt grønnsaker til middag, slik som potet, brokkoli, gulrot. Og etterhvert fikk han litt fruktmos på dagen (ikke store mengder).
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 3. mai 2007 #11 Skrevet 3. mai 2007 Jeg fikk beskjed om at jeg kunne gi grøt fra 4 mndr. hos HS. Middagsglass var greit fra 5 mndr... En venninne av meg fikk beskjed om på 5 mndr kontroll at fast føde var det viktigste og at mm var mer tørstedrikk. At det var bra å fortsette å amme, men at det holdt med ett måltid om dagen omså. Mye forskjellig ute og går. Tror det er viktig å se an babyen sin, man ser jo når de har det bra. Stol på deg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå