Gå til innhold

eh... har jeg fått igjen mensen allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 uker siden fødsel og for et par dager siden begynte jeg å blø friskt blod ganske kraftig. Har ikke avtatt noe spes enda. Er like kraftig som mensen. Men kan det være den allerede? Jeg fullammer jo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke "fortsettelsen" på renselsen da? Har den vært vekke lenge? Det var jo litt tidlig med mensen etter 4 uker, men det meste er jo mulig.

Og fullamming er dessverre ingen garanti for at man ikke får igjen mensen. Fikk den etter ca 12 uker ( og da var det kun et par uker siden renselsen) og jeg fullammer. Blei litt øvegidde da, ja!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg fikk sånn fortsettelse på renselsen 5 uker etter fødselen, og det varte i 2 uker, så fikk jeg vel mensen igjen 9 uker etter fødselen.

Skrevet

Har hatt sånn brunlig greier med litt blod i før dette kom. Mye friskt blod. Må skifte bind hele tiden.

Skrevet

Jeg fikk første mens seks uker etter fødselen og har siden hatt den hver måned. Jeg fullammer enda på femte måned så ikke alle er så "heldige" at amming forhindrer eggløsning. Legen min advarte meg også mot å tro at fullamming var prevansjon for hun fullammet men ble gravid med sin nr to da minsten var tre måneder.

Skrevet

dersom blødningen hadde stoppet, også startet igjen, regnes det som menstruasjon har jeg lest i en av alle disse bøkene jeg har liggende...så mest sannsynligvis mensen ja. kjenner til dem som har blitt gravide kort tid etter fødsel - fullamming til tross :)

Skrevet

Hvis du har begynt med p-piller, kan det være den som gir en blødningsforstyrrelse. Det er ganske vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...