Gå til innhold

Hvordan skal dere feire 17.mai da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har såå lyst til å dra til Brisbane, de har visst den største 17.mai-feiringa utenfor Norge, men får nok ikke gjort det i år heller..

Planen er å lære snuppa "ja vi elsker" ihvertfall! Og så er det vel sånn at barn har lov til å spise så mange is de vil på 17.mai?! Sånn var det da jeg var liten :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal feire god, gammel, norsk 17.mai hjemme i Norge, hos bestemor og bestefar!! Vi gleder vårs stort. Barnetog, bunader og MASSE IS til småjentene. Og mine nieser har lagt opp til sekkeløp,, potetløp etc hjemme etter at toget har gått. Og jentene gleder seg til å ha norske flagg og si HIPP HURRA FOR 17.MAI!!!

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne reise til norge å feire 17 mai! Dette er første gang jeg ikke får feiret det. Snufs...Hikst..!!!!! Har dessverre ikke råd til å reise og datteren fyller 1 mnd den 17 mai. Kommer nok til å gå hjemme å synge 17 mai sanger og spise is med sønnen på 21 mnd. Skal henge ut det norske flagg og gå og rope Hurra i stua med sønnen! I fjor koste vi oss masse så det er synd han ikke får oppleve 17 mai i år!

Skrevet

Faar besoek saa er ikke sikker paa hva vi skal finne paa annet enn middag og fest paa kvelden.. Mulig vi finner noen andre norske i Waterloo aa feire med, der er det tog osv hvertfall

Skrevet

Vi er invitert til 17.mai feiring i hagen til den norske ambassaden her i Kairo på ettermiddagen.

Det blir nok veldig spesielt og veldig hyggelig, og vi gleder oss til å treffe andre nordmenn her i Egypt.

Skrevet

Vi skal gå i tog. Vi blir nok de eneste nordmennene i toget, og flaggene til de andre vil være hjemmelagde, av papir, og det blir ikke noe korps (det er det verste). Et veldig stille tog, med andre ord, bortsett fra noen inntrente "Hurra, hurra, hurra!" fra skolebarna. Et år sang barna "Per Spelmann", og det hørtes faktisk ganske bra ut. Det blir nok noen voksne å se med bunader, bl. a. jeg, og så blir det danseoppvisning fra the Nordic Dancers, pluss høytlesning for de små etterpå. Sikkert Bukkene Bruse eller noe sånt.

Jeg må huske å la Snups få spise is!

I fjor måtte vi vekke henne fra luren hennes for å gå i tog, og maken til pottesur jente skal man lete lenge etter. Ingenting var bra etter det, så jeg håper det blir litt mer vellykket i år, nå som hun er 2 1/2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...