Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hvordan går det med eksamens- og fødselsforberedelser? Regner med det er ganske tøft..

I dag er Kelvin 4 uker, og det går ikke helt på skinner enda. Han har masse luft i magen som plager han gjennom dagen, så han sover lite og sutrer mye. Føler jeg bruker hele dagen på å stagge han fra å skrike. Det blir mye tusling på gulvet... I går kveld skrek han 3 timer uten stans! :-( Men det var ny rekord altså, han pleier å kunne stagges fra langvaring gråt. Håper bare ikke han får kolikk. Har vært en gang hos osteopat, men det har ikke hjulpet på luftproblemene enda hvert fall.

Han sover greit 3 + 3 timer om natten, men ellers er det mest småsoving som jeg ikke får deltatt på.. I det jeg legger han ned fra armene mine og legger meg ved siden av, så våkner han igjen.. Sliter også litt med amming, det blir ikke nok og han bukter og benner på seg mens han spiser pga luftproblemene og mister taket og blir sur etc. Tror jeg må kutte det ut snart om det ikke blir bedre.

Ellers har vi noen fine stunder hvor han bare er våken og tilsnakkendes også, og da kommer godfølelsene. :-) Håper på flere slike stunder fremover.

Håper det går bra med deg. Lykke til fremover!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :)

den var vel ikke ment for meg, men så det var du som la inn og tenkte jeg skulle si hei. :) er ikke noe gøy å se at ting går trått nå nei. :( hadde håpet at det skulle gå bra for deg så du slapp en eventuell fødselsdep. :( :(

Jeg og Henrik tenker masse på dere alle sammen å håper at det løser seg med tiden. :) :)

stooooor god klem fra oss!!!!

Skrevet

Hei Silje, takk for omtanken :-)

Heldigvis har jeg en støttende samboer og mor som avlaster som best de kan, så jeg tror jeg skal slippe unna fødselsdepresjon allikevel. Jeg gråter mye, og kan være fortvila ellers, men tomheten og tungsinnet fra før fødselen er heldigvis ikke der. Jeg antar gleden og lettelsen over at jeg tross alt har fått et etterlengtet barn holder de følelsene unna..

"Alle" sier det blir bedre, så det blir nok det en dag. Kelvin snur seg etter lyder og viser noen sekunders interesse for ting vi holder opp foran han, og jeg gleder meg til han (snart?) kan avledes med leker!

Skrevet

Hei Marianne,

så hyggelig å høre fra deg. Her går alt som forventet. Dagene er tyngre, fordi alt oppleves mer tungt og slitsomt og jeg strever med å konsentrere meg om lesing. Samtidig får jeg ikke gjort andre forberedelser heller, fordi jeg synes jeg bør lese. Så her er ingen ting klart til baby om noen uker. Med nr. 1 var jo alt klart uker i forveien. Ja, ja.. Babyn rører en del på seg inni der ennå, og hodet er ikke ned i bekkenet, men mer mot ene siden. Jeg er nå bare glad han har snudd seg såpass jeg, for da er sjangsen for normal fødsel stor.

Ellers kjenner jeg meg så godt igjen i den hverdagen du beskriver med Kelvin, for sånn hadde jeg det også med 1.mann. Skulle ønske jeg hadde fått litt mere råd og veiledning hos noen som hadde erfaring, men ble til at man prøvde så godt en kunne selv, og det var i perioder veldig tøft. Siden jeg jobber på barneavdeling også, så ser jeg jo mange mammaer som strever og sliter, men også mange som det går seg til hos når man bare får litt tid og ro, noen gode råd og troen på at ting går seg til. Det er normalt å bli lei og sliten, og å bli lei seg for at ting ikke er blitt slik som en drømte om. Da er avlastning viktig, samtidig som du trenger støtte. Kelvin har jo fått verdens beste mamma, selv om han sliter litt med "startproblemer" og uro. Som alle sier, det går seg jo til, og en får kose seg som beste en kan når det er litt rolige stunder innimellom. Om du vil snakke mer om dette (hva jeg erfarte, prøvde, har lært senere osv), kan vi jo snakkes på private meldinger også. Regner med at det er mange som gjerne vil overøse med gode råd, men det er alltid best når en ønsker det selv. Kan fort bli slitsomt også...

Håper vi "snakkes" igjen en av dagene, og så skal jeg holde tråden oppdatert dersom det skjer noe på fødselsfronten :-)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...