Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Dette er ikke ment som kritikk eller får å tråkke bekymrede foreldre på tærne I barnehagen til sønnen min har jeg lagt merke til at de som er på den minste avd. 0-3 år er så pjuskete av seg. De fleste av dem er dårlige til å gå og har dårlig motorikk. De er sjelden ute og de finner aldri på noe. Jeg har selv ei jente på 1 1/2 år som skal begynne der til høsten. Og jeg er litt bekymret for hun er veldig aktiv, løper rundt og skravler, klatrer, leker med ball og kjører sykkel. Er redd hun ikke kommer til å trives sammen med dem, og klarer de å passe på henne når de er vant med så rolige unger. Og så lurer jeg litt på hvorfor det er sånn, er det fordi det er lettere å få barnehage plass vis barnet er sent eller dårlig utviklet slik at det er derfor det er så mange som er sene der eller er det helt tilfeldig. Jeg vil da ikke si at jenta mi er noe spesiellt for seg,
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Hvordan i all verden kan du vurdere å ha barnet ditt der da viss det er så dårlig? Barnehageplass og motorikk har ingen sammenheng. viss de aldri er ute og ikke finner på noe så vil jeg ikke kalle det en barnehage, heller et tilholdsted for barn. Der sønnen min går er de ute hver dag, har temaer for forskjellige årstider, forming, musikk, driver endel med dyr osv. og det er en ORDENTLIG barnehage, det er slik det skal være.....
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Kanskje ta av dine egne mammabriller, og finne noen mer objektive briller? Noen er sikkert dårligere til å gå, og har en dårligere motorikk. Men de fleste?!?!? Tror jeg egentlig ikke på. Kanskje blant de aller minste (rundt 1 år) At ikke barnehagen finner på noe, er barnehagen sin feil og ikke barnas motorikk. Tror også de som jobber der er vant med både det ene og det andre, så tror ikke du skal bekymre deg for at dattera de er _for_ aktiv Alle søker barnehageplass på lik linje, men at det finnes en prioriteringsliste for å komme inn i barnehagen. Prioriteringa har veldig lite å si med barnas motorikk og utvikling (så sant det ikke er snakk om funksjonshemming eller lignende), og for å kunne få prioritert plass må det dokumenteres av en tredjepart (lege, psykolog, fysioterapeut etc).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå