Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at flere her inne har/er på så mange UL'er

Skjønner det med de som har mistet flere ganger og har spesiell oppfølgning. Men er det normalt at de aller fleste går for privat UL ved siden av den man blir kalt inn til ?

Mulig dumt spørsmål, men jeg er første gangs og føler meg totalt uvitende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har enda ikke vært på ordinær ul, men vi skal på tirsdag! Det blir spennende og vi tror vi skal vite kjønnet (ikke helt besntemt oss enda). Tror ikke det så normalt å få ekstra ul, og man må jo iså tilfelle betale.

Skrevet

Noen velger å bruke penger på tidlig UL fordi de er nysgjerrige og/eller bekymret.

Det er kanskje flere her inne. Jeg visste ikke at dette gikk an engang før jeg leste om det her.

Jeg får flere UL etter den ordinære fordi jeg bærer tvillinger.

Hvis du har foranliggende morkake kan du få ekstra UL for å se om denne flytter seg før fødsel.

Ellers er det normale at man får tilbud om én ultralyd i svangerskapet, den ordinære rundt uke 17-20.

Skrevet

Vi har ikke vært på privat UL. Er ikke så vanlig blant de jeg kjenner som er/har vært gravide i alle fall.

Vi har vært på 5 UL så langt i svangerskapet.

1 tidlig UL på grunn av at de ville sjekke nakkefolden og at det var bare 1 foster.

Ordinær UL i uke 17.

2 UL i uke 24 på grunn av at de ville være sikker på termin i forhold til at det kanskje blir KS.

1 UL i går da de vil sjekke blodgjennomstrømingen i morkaken, navlestrengen og mine blodkar på hver side av livmoren. Dette på grunn av en kronisk sykdom jeg har som visstnok kan påvirke gjennomstrømingen.

Alt var bare fint. Blodkarene mine og babyen sine er store og fine så gjennomstrømingen går helt knirkefritt:)

Skrevet

Jeg har hatt 4

er i uke 24 nå og hadde først en i uke 12 eller 13 - fordi sambo så gjerne ville (downsyndrom sjekk og bare for å se trur jeg)

også hadde jeg en i uke 20 - ordinær

og siden jeg har et høyrisiko svangeskap så fikk jeg en i uke 24 (altså i går), men på søndag så hadde jeg lenge hatt kynnere (ikke ille) og menssmerter så jeg ringte føden og de ville jeg skulle komme.. så da ble det en til

I tillegg er jeg innkalt til ny UL om 3 uker så her går det unna.. skal sikkert inn til enda en etter det om ikke 2 til - men det vet jeg ikke da

Er alt normalt så holder det med en - eller ingen om du vil - det er helt frivillig

:)

Skrevet

Vi hadde UL hos privatklinikk i uke 13 ganske enkelt fordi det visstnok er rundt dette tidspunktet (uke 12 og en halv påstod legesekretæren!) man lettest kan se etter hudfolden (Downs syndrom).

I tillegg hadde jeg ikke kjent noe til babyen og ville sjekke at alt var OK.

Skrevet

Forrige gang var jeg på 3, først ordinær i uke 17, så i uke 32 pga lite vekst på SF-målet, og nok en gang i uke 36 pga liten vekst. Snuppa kom en uke før termin og var frisk som en fisk, men ikke større enn 2700g.

Denne gangen har jeg hittl vært på to, en i uke 7, for å bekrefte at jeg ikke hadde mistet, blødde nemlig en del. Så skal jeg på ordinær UL i uke 20.

Skrevet

Jeg har hatt to private UL, en i uke 7 fordi jeg hadde "tvangstanker" og en i uke 12 for å skjekke nakkefolden og fordi jeg var nyskjerrig på den lille :o)

Skal på ordinær UL i morgen og det gleder vi oss til. Regner med at det blir en til om vi ikke får vite kjønnet i morgen, men da venter vi til jeg er ca i uke 28.

Skrevet

Jeg får flere ul for de sjekker blodgjennomstrømninga til navlestrengen og veksten for den forrige babyen min hadde -25% vekstavvik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...