Gå til innhold

"Ur-kvinnene" hadde garantert ledd av oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinner som levde for flere hundre år siden hadde sikkert vært overlykkelig vist det fantes noe som kunne ta bort det verste av fødesmertene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Tror de hadde blitt misunnelig, jeg!

Hehe...tenk på de damene om 200 år som ser tilbake på oss nå, og synes så synd på oss siden vi levde i en tid der strekkmerker eksistrerte og kolikk og bekkenplager ikke hadde fått noen kur!:P

Skrevet

Jeg har tenkt mange ganger på at om jeg hadde vært urkvinne, så hadde antagelighvis verken jeg eller tulla mi overlevd! Så jeg er glad jeg lever nå!

Skrevet

Jepp, de hadde nok vært gla for at de slapp risikoen ved å dø i fødsel og barsel......

Var det forresten ikke sånn at keisersnitt ble til på cæsars tid, de fant ut at de kunne redde babyen selv om moren holdt på å dø ved å snitte henne opp....ugh...lurer på om amnge kvinner ble snitta opp uten bedøvelse og greier og hvor mange som egentlig kunne vært reddet av kvinnenen men så ble hun ofra ved et snitt i magen.....uææææææææ!!

Skrevet

Oldemoren min tok keisersnitt på 2 av 3 barn. Den ene døde 6 uker etter fødsel (om det har noe med keisersnittet å gjøre vet jeg ikke)

Skrevet

Hæ? tenk at de kunne ta ks da allerede....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...