miastjerna Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 har hørt att det er lurt å gå til tl en gang i svangerskapet,men visst en har hull i en tann,kan en borre da,med bedøvelse?---
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Ja, jordmor sa til meg at det ikke var noe problem å borre med bedøvelse:)
gledeseg:) Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Jeg syns det var bortkastet penger!! Hadde også hørt at det var lurt å gjøre i svangerskapet, men de kan jo ikke ta røntgen av tennene dine, så da ser de jo ikke hull heller.. med mindre de er litt store da, slik at de ser det med det blotte øyet... Så jeg betalte hvertfall altfor mye penger bare for å få pirka litt her og litt der, og så må jeg tilbake noen uker etter at jeg har født for å gjøre det samme en gang til og ta røntgen også for å være sikker... Ble plutselig veldig dyrt!!! kommer ikke til å gå til tannlegen neste gang jeg er gravid hvertfall!!=)
Kristina18 Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Jeg var til tannlegen senest i dag. Er i uke 31! Har en nerve som ligger i klem og bør fjernes og rotfylles etterpå, tannlegen ville helst ikke gjøre det mens jeg gikk gravid.. men ble det kjempe vondt, måtte han så klart gjøre noe.. Og han tok ikke r. bilder av tennene så lenge jeg gikk gravid!
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Det er flere grunner til at tannlegene helst ikke vil gjøre store behandlinger mens man er gravid. Blodtrykk, vanskelig å ligge på ryggen, stress o.l. Men statens strålevern sier i allefall at røntgen av tennene er veldig lite risikabelt for fosteret. Lite i 1. tri, mindre i 2. og enda mindre i 3. tri. Det tas jo røntgen av bekkenet før fødsel innimellom...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå