Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kanskje litt sent ute når det gjelder å forebygge mot strekkmerker. Er 21 uker på vei..Men er kannskje aldri for sent å starte?? Hva er anbefalt da mon tro? Kan jeg bare bruke en vanelig fuktighets krem uten parfyme, eller må man bruke super dyre strekkmerke kremer?? Og en ting til.. Virker det virkelig? Noen med erf?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det fungerer men tørr ikke la være å bruke:) Jeg tror mye på arv...fikk din mor mye strekkmerker mens hun var gravid så har du større sjanse å få det.

Jeg hadde ikke brukt penger på noen kjempedyr krem.

Da jeg var gravid sist så smurte jeg magen med en kjempegod salve fra Body Shop. Den var i en krukke og hette noe med cocosbutter.. Den luktet godt!

Jeg fikk ikke et eneste strekkmerke....

Skrevet

Beklager så mye, for å være den som kommer med den dårlige nyheten.. hehe.. å forebygge strekkmerker går dessverre ikke :( de kommer om de kommer.. Dette har som nevnt ovenfor, med arv og gjøre.. Huden består av tre lag.. underhud, lærhud og overhud... Det er underhuden som strekkes, og danner strekkmerker.. Man kan ikke smøre underhuden..

Men kroppen har jo absolutt ikke vondt av å bli smørt daglig.. den blir jo myk og god :) Men som sagt, det tar ikke bort strekkmerker..

Min mor og søsteren hennes.. (tanta mi hehe:P) , de gikk begge gravide nesten samtidig. mormora mi fikk strekkmerker med alle.. Min mor smørte seg ikke i det hele tatt under sv.skapet, imens søsteren smørte seg daglig.. gjerne flere ganger daglig... de endte opp å se like ut etterpå.. begge to med masse strekkmerker :P

Så jeg får nok strekkmerker jeg også :( Det er bare sånn vi er.. noen får strekkmerker, noen ikke.... Men det er dessverre ikke noe å gjøre med..

Skrevet

Jeg trur personlig på trening og massasje av huden. Jeg skrubber hver gang jeg dusjer... Fikk ikke strekkmerker på mage eller pupper sist, men mora mi hadde lite eller ingenting. Men jeg fikk strekkmerker på ryggen og låra - hvor jeg ikke skrubbet så jeg vet ikke om jeg arver min mor akkurat. Så jeg skrubber!! Trening blir det dessverre dårlig med da jeg har mye vondt og slikt

Lykke til, både med og uten strekkmerker

Skrevet

liten korrigering, det er fult mulig å forebygge strekkmerker.... sier ikke at det garantert ikke kommer, men du kan få dem i noe mindre grad enn hvis du ikke gjør noenting.... men som sagt, det er arv som avgjør hvor disponert du er... trenger ikke kjøpe noen dyr krem, bare en fet krem

det var nå dette jeg lærte på skolen ihvertfall

Skrevet

hmm ja jeg lærte på skolen at man ikke kunne forebygge.. =/ men skal ikke slå meg vrang..=) Jeg selv har gått innen helse og sosial, og har en veninne som er utdanna hudpleier.. men man får velge selv hva man tror på... ;)

Skrevet

Jeg vet ikke om det er umulig eller ikke.Men smørning virket ikke på meg. Eller ei at min mor ikke har et eneste strekkmerke!! Men jeg fikk bare strekkmerker med førstemann da. Når jeg skulle ha nr to var jeg ferdig strekt.

Skrevet

Jeg tror på å "smøre" huden innvendig og utvendig. Dvs feit krem på utsatte pkt, og og drikke mye vann!!

Det skader iallefall ikke å forsøke.

Når du smører mage, lår, etc med litt feit krem er det jo litt som å massere også, ev gjøre det i tillegg.

Jeg ville iallefall ikke latt være:)

Skrevet

Løp og kjøp B-vitaminer!!!!!!!!!!! Det er bra for huden.... (les innlegg lenger nede om kløe på legger)

Skrevet

Jeg har hørt at Vichy har en fin krem som selges på apoteket som skal hjelpe mot strekkmerker. Personlig tror jeg smøring kan forebygge, men kanskje jeg er naiv:) Det skader jo ikke å prøve.

Skrevet

Jeg bruker strekkmerke kremen fra clarins pluss diverse andre billig kremer:)

Jeg tror det har noe med hvor mye en legger på seg. De som legger på seg 30 kg har større sannsynlighet enn de som legger på seg 15 feks.

Har snakket med hudpleier og omega 3 er bra samt å smøre. Mye er genetisk, men det er deilig å smøre magen syns jeg:)

Får sikkert strekkmerker uansett:)

Skrevet

var hos jm på mandag. viste henne de trekkemerkene jeg har fått til nå. svaret var:om du hadde vært radmager og ikke hatt gravid mage så hadde de kommet. de er arvlig betinget. sikker mange meninger, men de som sier at krem hjelper, ring jm deres, da skal dere se at alle ender opp med likt svar=)

Skrevet

Smurte meg inn med en vavittig dyr krem fra biotherm sist jeg var gravid + supplerte med en fet krem fra Body shop. Etter endt svangerskap ble jeg populært kaldt zebrapupp... så man kan trygt si at de ikke hjalp på meg. Jeg er normalt bygd og gikk opp 14 kg.

Skrevet

Du kan blakke deg på svindyre kremer og smøre til du blir grønn i ansiktet. Det hjelper ikke! Strekkmerker har med hormoner, hudtype og gener å gjøre. Har du anlegg for å få dem, kommer de uansett hva du gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...