J_lykke Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Er 20+1 og har lagt på meg 4,5 kg..normalt eller mye??
@nne p@ l@nne Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Her er en link til en side hvor du kan regne ut hva som ca er normalt for deg. http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain Men husk at mye avhenger av kroppen din også da. Noen legger mye på seg og andre lite. Det viktigste er jo og tenke på at man spiser normalt:-)
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Ja, det er helt forskjellig fra person til person. Får man ikke mye vann i kroppen kryper kanskje ikke vekta så høyt.. Vann i kroppen øker vekta med mye, gikk og 25 kg sist, ikke så mye de første månedene, men de siste. La på meg 4 kg de 6 siste dagene før lillegutt kom.. Det viktigste er å spise sunt!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Jeg har hørt at det er vanlig mellom 12 og 20 kilo og at 16kg er gjennomsnitlig.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Jeg er i 19 +2 og har lagt på meg nesten 3 kg. Tror det er helt normalt, men skal høre med legen for sikkerhetsskyld:) Jeg bruker den linken jeg som veiledning, aner jo ikke hva som er vanlig:)
Brenda med 2 ute Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Har gått opp 5.5 kg og er 25+2 eller no i dag=) Legen sa igår at dette var heeelt normalt og jeg skulle regne med og gå opp mellom 10 og 14 kg.
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Etter hva jeg har lest og andres erfaringer så foreligger alt fra 3 kg til 30 kg. Kommer helt ann på person til person, om du har masse vann i kroppen ol. Men disse kiloene forsvinner ganske kjapt etter fødselen igjen...
Tulletutta Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 har lest at anbefalt akkurat er rundt 12 kg. men detter er veldig inviduelt, men mellom 10-20 kg er vel innenfor normalen. alt etter om du er kvalm eller ikkje. eg har vert mykje kvalm er 15+4 og har lagt på meg 2kg i følge det eg har målt siden eg blei gravid selv. Mamma mener jo dette er alt for lite eg syns det er heilt fint eg he he.. ja og du må huske at du skal ha 4 kg eller sånn å gå på etter fødselen ein slags ammevekt.. eller for at det ofte blir lite mat den første tiden og kroppen lagere det selv for å ha noko å gå på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå