Gjest Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Var å kjøpte i går, men fikk beskjed fra damen på helsekostbutikken om å ikke begynne før tre uker før termin, da dette kunne framskynne fødselen. Stemmer dette? Trodde man skulle begynne i 3-trimester jeg
Mirakelungen Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Mener at du kan bruke bringebærkapslene i hele tredje trimester. Den setter ikke i gang fødselenmen styrker livmoren,
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Jeg tror det er fra uke 34 - 35, fordi det kan fremkalle mye kynnere og dermed føre til tidligere modning.
Tommy + 1 på vei <3 <3 Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 eg og lurer på dette... Trudde også du kunne begyne i 3.trimester...
fox`y Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 jeg begynte 6 uker før me 1 mann... denne gangen skal jeg ikke ta noe.. så ut som en oppsvulmet ball på slutten, fikk mye vann av de...
Mirakelungen Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Bringebærblad er urindrivendes, avverger for tidlig fødsel, utvider huden slik at den blir elastisk og man kan få en lettere fødsel, er bra for hemorider og styrker bekken og livmoren. Det med at noen får kynnere av det kan jo være en tilfeldighet. den skal ikke fremskynde en fødsel men avverge det... Men dersom man er moden, skal jo den hjelpe for at fødselen skal gå raskere og lettere, men man må være moden for det. Mener forsat at man kan bruke det i hele tredje trimester. Leger og jordmødre i utlandet bruker dette middelet for å avverge en prematur fødsel:)
spent. Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 da må det være forskjelige kapsler da.. mannen på helsekosten sa til meg at det kunne starte fødselen... derfor har jeg ikke begyn med det før nå. 16 dager før terminen...
Mirakelungen Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Det trenger ikke å være forskjellige kapsler men, folk vet desverre for lite om bringebærblad i norge, den er ikke blitt brukt så lenge og det er heller ikke blitt nok forsket (I Norge). Man hører ting fra noen som igjen har hørt fra andre og vi har jo ikke så lyst til å stå ansvarlig dersom det skulle bli en tidlig fødsel. Men det trenger ikke å ha noe med kapslene å gjøre i get hele tatt. Jeg er 100% sykemeldt på grunn av svak livmorhals. Fødselen min startet i uke 24. Har plagdes masse med kynnere og menssmerter. begynte med både kapsler og te i uke 28 etter anbefaling av en svigerinne som har stor tro på alternativmed. Er forsatt gravid i uke 34.2, har mye mindre kynnere og ryggsmer. Kan ikke si 100% at bringebærbladen har æren siden jeg ikke kan bevise det. MEN jeg tror i hvertfall det....
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 Jeg tror også det må være forskjellige kapsler... Rart at det er så mange forskjellige svar. Kansje lurt å høre med jordmor om de enkelte kapslene:)
Mirakelungen Skrevet 3. mai 2007 #10 Skrevet 3. mai 2007 Glemte å skrive at jeg ikke har brukt noen annen form for med enn sengeleie.
togoegutter Skrevet 3. mai 2007 #11 Skrevet 3. mai 2007 Jeg kjøpte også i går, og har tre uker til termin. Mannen i helsekosten mente det kanskje kunne være litt i seneste laget for å få full virkning, men anbefalte å begynne med allikevel for å få litt gunstig virkning av de. Han mente det beste er å begynne med de fra uke 34, og ikke før pga at det kan sette igang fødselen for tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå