Fabelaktiv Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Noen som har hørt om denne sykdommen? De testet meg for den forrige svangerskap, men jeg fikk aldri høre noe resultat!! (de fortalte meg ikke at de hadde testet heller, men jeg så det i journalene som de sikkert har lagt med ved en feil) Må ringe og sjekke om de fikk svar trur jeg - er en litt skummel sykdom, men jeg regner jo med jeg ikke har den da jeg ikke hørte noe
fru Senilix Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 SLE er en type immunsvikt sykdom, den er vel kanskje bedre kjent som lupus. Denne lupusen angriper de indre organene, noen får epilepsi, mange får hjerteproblemer mm. De aller fleste jeg har vært borti med denne sykdommen lever fint med den, går på medisiner og er jevnlig til kontroller. SLE-pasientene har nedsatt immunforsvar og blir ofte fortere og dårligere av "vanlige" sykdommer. På grunn av at de fleste også går på en eller annen type cytostatika(cellegift) for å holde sykdommen i sjakk anbefales ofte ikke svangerskap. I tilfelle blir de veldig tett fulgt opp av helsevesenet. Kan være litt forandringer på de årene som er gått siden jeg jobbet med denne pasientgruppen, men håper du har fått noen svar. Du kan sikkert søke litt rundt på nettet ellers etter mer svar, mener å huske at Sle-pasientene hadde en egen gruppe/organisasjon.
Fabelaktiv Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2007 Takk takk.. har kikket litt på det i går og kom vel frem til at jeg sikkert ikke har det siden jeg ikke har fått noen beskjed og siden jeg ikke er nevneverdig syk - men jeg hadde visst litt "spor av lupus... eller noe" - men er det ikke rart at de ikke gir beskjed? det syns jeg.. nuvel - jeg er happily gravid og syns jeg får tett og fin oppfølging
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå