kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 hei, dere som har barn fra før: hvordan organiserte dere/tenker dere å organisere det med tanke på de vordende storesøsken -når dere drar til sykehuset for å fø(lar dere barnevakt bo hos dere den sise tiden, bor barnet hos andre etc) - i forhold til det første besøket på sykehus? har noen tanker om det er best at barnet er med pappan da, eller er det forsåvidt det samme om det er bestemor eller andre som kommer med barnet? har dere andre planer for hvordan gjøre det best mulig for de nye storesøsken, jeg tenker helst da på mindre barn, har selv en sønn på snart 3.... tanker eller erfaringer? hvilken reaksjoner har dere erfart hos storesøsken med tanke på det første møtet?
Nickoline med 2 jenter Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Jeg har også ei som snart blir 3 hjemme. Vi tenkte å levere henne til enten mine foreldre eller min sambos foreldre, alt etter som hvem det passer for, men en gang jeg føler fødselen begynner. Jeg har ikke lyst at hun skal se meg gå rundt hjemme og ha vondt, har nemlig planer om å være leeengst mulig hjemme. I ettertid har vi veldig lyst å få til at jeg og sambo kan sove sammen første natten på barselhotellet, men vi får se hvordan det faller seg. Vi har i hvert fall tenkt at dattera vår skal få være den første som får komme og se babyen, uten noen besteforeldre. Og så skal vi kjøpe ei ny dukke til henne som hun skal få når hun seg babyen for første gang. Da har liksom jeg og hun hver vår baby som vi må passe på og stelle. Hjemme har hun både stellebord, vugge, badebalje, bilstol o.l. til dukker som vi håper blir en fin tilvenningsmetode. At vi gjør til sammen. Ellers bruker vi tiden nå på å prøve å snakke mye om babyen, og at den snart kommer ut. Tror ikke at hun skjønner så mye, men det hjelper forhåpentligvis litt for det. Jeg har sånn sett ingen erfaring med dette, siden dette blir nr. 2, så jeg vet ikke om dette er det rette. Men det er i hvert fall mine tanker rundt det.
Mamma Mirabell Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 jeg har en sønn på fire år. sånn jar vi tenkt å gjøre det ; har tre besteforeldre som bor ett kvarter unna ossosm alle har mulighet til å komme med en gang.. så da bare ringer vi når vi merker det er no/må dra og da kommer en av de og blir her hos oss, om de må sove her eller om det er på dagen eller når det er går fint pappaen må jo dra hjem fra sykehuset her nede så da avløser han besteforeldre og tar med seg storebror på sykehuset dagen etter etter at de har vært i butikken og kjøpt en bamse fra storebror ( han gleder seg til å dra å kjøpe den med pappa ) skal kjøpe en gave til storebror som jeg har med meg på sykehuset/ evn pappa tar den med dagen etter, som jeg tenkte han skulle få der.. blir kjedelig med bare baby så da kjøper jeg noe han kan leke med der
kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2007 dette høres jo ut som en veldig fin plan,da. lurt med gaven til storesøstra:) for vår del bor besteforeldre og nærmeste familie ett par timer kjøring unna, og jeg er så redd for at fødselen skal gå veldig fort og sånn. men jeg har selvfølgelig lyst at sønnen vår skal bo med oss helt til fødselen starter, at vi liksom ikke sendre han bort.samtidig er tanken på å ha familien boende OPPÅ seg litt uholdbar. ... sønnen vår er litt for lite vant med å ha barnevakt, og har ikke sovet uten oss enda, så vi får vel begynne tilvenning på dette snart...
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Med eldstemann begynte riene med nr 2 grytidelig om morningen. På den tiden hadde min beste venninne også bare et barn og kjørte til jobb forbi barnehagen hvor sønnen gikk uansett så da tok hun med seg gutten vår samtidig den siste tiden. Så dermed ventet vi til hun kom og tok ham med til barnehagen og prøvde å forklare gutten at kanskje farmoren og farfaren hentet ham den dagen (han var 23 mnd gammel da), så kjørte vi selv etterpå. Farmoren og farfaren kjørte de 10 milene inn til hvor vi bor og hentet ham og hadde ham hjemme hos seg i en natt, så overleverte de ham til min mamma og så var han der en dag og natt, han storkoste seg! :-) Pappaen var med meg, vi hadde familierom, men han var jo endel med sønnen også da og kjørte hjem for å vaske og ordne ting osv. Siste natten tok han med gutten hjem så var de hjemme. Når eldtemann ko på besøk første gang så fikk jeg en klem, han så såvidt på babyen og ville gå igjen, ut i gangen for å løpe. Han kom i følge med besteforeldrene sine opp til oss. Tror han brydde seg en glad dag i at jeg var der med ny baby, han hadde jo det så gøy med besteforeldrene sine han :-) Men han var jo liten da også, skjønte sikkert ikke så mye. Han la ikke engang merke til at babyen fikk gaver, og vi som hadde kjøpt med noe til han også sånn at han ikke skulle bli lei seg, men det var vist ikke nødvendig, hehe... Det gikk med andre ord veldig fint. Denne gangen, som sist forsåvidt, må vi nesten ta det som det kommer, jeg aner jo ikke om babyen kommer på en hverdag eller i en helg, om natten eller på dagen osv. Men vi har avtalt med naboene, som er et vennepar, og en venninne at vi kan ringe om noe skjer på kvelden/natten,s å kommer en av de og er der og enten får levert ungene i barnehagen om det er hverdag, eller er med dem/tar dem med hjem til seg frem til noen av besteforeldrene kan hente dem (de bor fortsatt 10 mil unna) om det er en helg. Så blir nok ungene hos besteforeldrene første 1-2 natten etter fødselen vil jeg tro slik at min mann kan være med meg og babyen. Ungene kommer nok bare til å storkose seg uansett hos besteforeldre :-) Og de får så klart kommer på besøk, nå er de 4,5 og 2,5 år gammel og i hvertfall eldstemann er nok mye mer interessert i hva som foregår og vil hilse på babyen denne gangen enn sist. Lurer på å ha en liten gave klar til dem fra babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå