Gå til innhold

Pollenallergi og gravid


Petrine+Røver

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Det er sikkert flere enn meg som har begynt å slite med kløende, rennende øyne og nese og resten av det som hører med pollenallergi. Og da meldte selvfølgelig spørsmålet seg: kan jeg ta allergitablettene mine nå når jeg er gravid? Etter å ha surfet rundt på denne siden og ellers fant jeg omtrent like mange som mente det var helt greit med Zyrtec og Cetricin som de som mente det ikke var bra...

 

Derfor ringte jeg legen min i dag som sa følgende:

Ikke ta Cetricin, men Polaramin. Dette fordi det er forsket for lite på noen legemidler til at de vet om det kan være skadelig eller ikke. Legemiddelhåndboka anbefalte derfor å holde seg til Polaramin. Hun skulle skrive en beskjed til legen min som skulle vurdere det når hun skriver resepten.

Uansett: øyedråper og nesespray er helt ufarlig! Og gudskjelov for det, en hel sommer uten noe lindring står for meg som... vel.. ikke så stas!

 

Dette var altså min tilbakemelding. Mulig andre har fått annen beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg som trodde at nesespray var noe man ikke skulle ta... hmmmm.... kanskje det blir en tur på apoteket i dag....

 

-z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forkjølelsesnesespray så vet jeg ikke om det er noe som kan være skadelig... utover at det kan være det uansett hvis man bruker det over lang tid.

 

Det legesekr. jeg snakket med sa var at nesespray mot allergi ikke er farlig å ta selv om man er gravid. Da tenker jg på f.eks. Livostin som er det jeg bruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er svært allergisk året rundt. Jeg tar hypos sprøyter mot bjørk og timontei som skal hjelpe meg å bli kvitt problemene helt. Ja, du kan kun ta polaramin. 2 stykker i døgnet om du klarer. Du vil bli meget trøtt, dvs.sove hele tiden. Disse tablettene skal taes helt til du slutter å amme. For tett nese anbefales kun saltvann. Enten kjøpes eller kjøpe nesehorn og skylle med vann og salt. Apoteket vil forklare deg. Jeg har fått nøye instrukser fra overlege på allergiavd.på Ullevål.

 

Lykke til!! Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...