Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Skal vi som ammer gå inn på hvert eneste innlegg der mme er diskutert å misjonere med vårt? F.eks her nede var det spurt om hvor mye mme man gir barnet sitt. Skal jeg da gå inn å skrive, "jeg ammer og ungen er både trinn og rund og jeg har aldri målt et gram, er da menneske hun også", blir jo like forbanna teit som disse "mme-damene" d da som må snike inn sin SKAM i alle innlegg som "amme-damer" skriver seg i mellom. Siden dere skjemmes sånn så kan dere vel gi f... i å blande dere inn for å unnskylde skammen deres? Var et innlegg her også om dere som har gitt mme fra fødsel, skal jeg skrike å rope om amminga mi dere inne????? Nei det blir for dumt, men "mme-damer" tillater seg slikt. Å hvorfor tror alle "mme-damer" at de har hatt det så sinnsykt jævli i begynnelsen, noen setter kanskje ungene høyere enn andre og ofrer seg mere? Jeg blødde fra brystene 4 timer etter fødsel men klarte stå det ut å tenkte aldri flaske var et alternativ. Venninna mi fikk gule staflokokker i brystene og blødde i 2 MÅNEDER men ammer som bare det. Sytere!!!! Var ikke meninga å disse alle som gir mme her men dere stikker jo nesa deres inn i alt og lager et helvette, så VÆRSÅGOD!!! Ha ha ha
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 ????? har du tatt noe elle??? mye sinne innabors som trengte å komme ut??? jeg vil IKKE settes i bås.. mme damer,hva faen?? ikkje kom til meg å snakk om sette barna høyest og ofre mer.. jeg ofret hele psyken og livet mitt for å amme, hva faen feiler det deg?? 6 dgwer før melka kom, og pumpet meg hver time i en mnd (fikk da kun nok til en HALV flaske til dagen med mm, men jeg sto på som faen + amming i tillegg. så faen ikke kom her og si at jeg ikke har ofret meg fordi jeg gikk over til mme... håper du skamme deg!!!!
2_TETTE Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Syntes rett og slett denne diskusjonen om MME og amming er for dum i seg selv. Forrige gang (har en sønn på 1,5år) gikk ammingen fryktelig dårlig, og jeg måtte gi MME tidlig, og da han var 6 mnd ville han ikke ha pupp i det hele tatt. Skulle jo ønske jeg kunne amme, men var en befrielse å slutte da det var så vanskelig. Nå derimot går ammingen strålende og jeg er fornøyd med det. Hvis jeg en dag må gi litt MME er det ikke noe nederlag heller, men håper å slippe en stund til for pupp er jo lettvint og det kommer vi ikke utenom. Jeg syntes man må få spørre om ting her inne uten at man blander inn hva som er riktig for den enkelte for det er så forskjellig. Syntes det er for dumt å hetse de som gir MME, for er vel mange av de som ikke lager helvete men har slitt så med amming kanskje at det ble umulig. HI burde vel da selv heve seg over dette og ikke ta alle over en kam. selv fullammer jeg jo nå men har som sagt gjort begge deler og vet at man får så dårlig samvittighet som mor for alt mulig rart så nå må alle bare senke skuldrene og kose seg med barna sine:)
RompeRock Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Hmm, det var litt av en kraftsalve... ;o) Jeg har ikke deltatt i tidligere tråder om denne diskusjonen. Men må bare si at jeg synes det er trist at det skapes et skille mellom ammende og "mme-damer". Selv er det ingen ting jeg heller skulle ønske, enn at jeg og snuppa mi hadde fått til amminga. Men etter en trøblete start med spisevansker/sugeproblemer, og 2 uker på intensivavdeling, er det bare flaska som går. Jeg pumper, men har ikke nok melk; da jo pumping ikke stimulerer like bra som nar babyen dier. Derfor går det på både mm og mme i dette huset. Jeg følte det som et nederlag at amminga ikke gikk (trener litt fortsatt, uten særlig framskritt), og nok et nederlag da jeg ikke lenger hadde nok melk... Derfor synes jeg det blir veldig trist, når det dukker opp slike tråder. Vi er alle forskjellige. Og alle har vi vårt. Noen sliter. Noen tar valg. Og ære være de som fullammer. Ære være pumpere (må skryte litt av meg der, hehe), og også ære være de som tar valget og av ulike grunner gir bare mme. Slår et slag for alle jeg Vi er gode mødre alle sammen. La oss være venner ;o))
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 jeg ble så sinna og lei meg for HI innlegg t jeg nesten begynner å gråte. hvordan går det an å trakke slik på andre.. mangen (inkludert jeg) slite forferdelig med å ikke kunne amme, så hold kjeft og vær glad for at du har uligheten til å amme idtedentfor å trskke ned på andre. du har ingen rett til å bestemme hvem som setter barna høyest eller ikke. hadde du stått forran meg nå, skulle du fått deg en kraftig en!!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Nå er ikke jeg HI, men jeg oppfatter hennes innlegg som en reaksjon til ENKELTE "mme-damer", altså skal ikke du føle deg truffet! Jeg må si jeg er litt enig i hennes utsagn, det er fryktelig ofte at vi som ammer får reaksjoner fra de som ikke gjør det, som om vi er et amme-politi. Det er vel også litt feil? Det er vel litt av problemet her med denne evige mm/mme-debatten, folk tar seg så utrolig nær og misforstår alle utsagn. Dere selv er de eneste som vet hva dere har gjennomgått. Vær stolt av den jobben dere gjør, om det er amming eller mme.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Bare for å ha sagt det, så er det de som ammer som har satt oss i et dårlig lys. Det er dere som ser ned på oss som ikke kan amme. Synes ikke dere skal uttale dere om noe som helst, før dere vet årsaken.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Oj, dagens mest saklige og intelligente innlegg.
Alvepike Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 Ja ja, vi vet at vi flaske mødre er forferdelige som ikke gadd å amme... Ærlig talt anonym, kom deg ned fra den digre hesten din....
Bølle&Frøet Skrevet 3. mai 2007 #10 Skrevet 3. mai 2007 For et usaklig innlegg HI! Jeg synes det er kjempe topp for alle som ammer. Skulle ønske det meg! Utrolg trist at det blir satt et slik skille mellom ammende og "mme-damer".
Alvepike Skrevet 3. mai 2007 #11 Skrevet 3. mai 2007 Ikke bry deg. HI mangler nemlig empati og evnen til å sette seg inn i andres sted. Tipper du er 1000 ganger bedre mor enn det hun er. =) Jeg synes også det er flott at folk ammer og skulle også ønske at det var meg. Kanskje neste gang =)
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 3. mai 2007 #12 Skrevet 3. mai 2007 Jeg TROR HI mener at de som gir morsmelk bør holde seg unna innlegg mellom ammende som vi ammere holder oss unna mme innlegg. Å det hadde gjort det mye kosligere her inne. Hint hint.
Bølle&Frøet Skrevet 3. mai 2007 #13 Skrevet 3. mai 2007 Hvorfor må vi absolut tråkke på hverandre, vi vil jo alle barnets beste!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #14 Skrevet 3. mai 2007 Å witchofthenorth må være den verste mora her inne. setter fort i bås hun også. DUST
snupp & mamma Skrevet 3. mai 2007 #15 Skrevet 3. mai 2007 jeg gir flaske til jenta mi pga at jeg mistet produksjonen helt etter en mnd, tiltross for amming og pumping. jeg mener at alle skal få ha sine meninger, men jeg synes set er for domt å sette oss mammer i forskjellige båser. hvem som ammer og hvem som gir mme. vi er alle barn av samme regnbue,hihi=) men jeg synes ikke noe om at det trkkes på andre, om man ammer eller ikke. vær stolt over det du gjør.. fullmmer du er det kjempeflott, og å du under forskjellige omstendigheter gi brnet mme så er det bra det også. men det er jo ikke å se bort i fra at det er et hysterisk ammepress her i Norge. lykke til videre lle smmen.. her koser vi oss en fillehaug med flasken=)
Bølle&Frøet Skrevet 3. mai 2007 #16 Skrevet 3. mai 2007 Jeg blander meg aldri inn i amme debatter! Men dette var ikke noe fint innlegg av hi.....
Alvepike Skrevet 3. mai 2007 #17 Skrevet 3. mai 2007 ja, men da kunne hun kanskje unnlatt å skrive det siste hun skrev og bare sagt det. Er forsåvidt enig i det. Jeg kan ikke utale meg om amming eller gi råd liksom.
jamlena Skrevet 3. mai 2007 #18 Skrevet 3. mai 2007 syns det er helt horribelt at man skal settes i den ene eller den andre båsen om man ammer eller ikke! fullammet selv bebis til han var 6 mnd men går jo ikke rundt å skryter av det. vil ikke bli omtalt som hun ammende... alle gjør da vel en like god jobb om de ammer eller gir erstatning! skjønner godt at de som gir mme stikker ut piggene når de hele tiden må forsvare seg for sånne som skryter av at de ikke tar erstatning i hus.. som at det var no man ikke tar i med ildtang engang... skjerp dere- alle gjør så godt dem kan!
Nr 2. 31.01.10 Skrevet 3. mai 2007 #19 Skrevet 3. mai 2007 Hva er problemet ditt a? Du har ingen som helt rett til å si at noen setter ungen sin høyere enn andre.... Da spør jeg tilbake hva ville du gjort om du ikke hadde nok mat til ungen din?? ville du la han/hun være konstant sulten?istede for å gi flakse?Vi som har gitt og gir MME Setter ungen vår like høyt som deg,Det er en GRUNN til at vi ikke fikk gitt MM Vi setter ungen vår så høyt at vi velger og la den bli mett på flakse enn konstant sulten pga for lite melk.. Skjønner at vi alle har forskjellig syn på amming men la nå en ting ære klart, tror både ammende og ikke ammende setter ungen sin like høyt.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #20 Skrevet 3. mai 2007 Jeg er selv ammer og syns HI her burde skjerpe seg noe så langt inni mørkeste............ snakk om å være ufyselig. Jeg kan skjønne "mme-damene" som du kaller dem. For veldig mange vil gjerne forsvare seg når de har gjort "dumme" valg, det gjør vi ammere også (bare på andre ting) og noen har faktisk ikke valgt heller. Det er faktisk ikke noe feil å bruke mme. Og det at de "blander" seg inn på diskusjoner???Hallo! Hvem er det som har gjort at mange "mme-damer" føler at de har gjort en dårlig jobb og har dårlig samvittighet?? Jo det er vi skinnhellige amme damer. Jeg ser ikke helt poenget med at visse damer er så stolte av ikke å ha hatt mme i huset før ungen er 10 mnd ol. -kyss meg bak. Det betyr bare at de har et snevert sosialliv (alene)
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #21 Skrevet 3. mai 2007 Jeg er faktisk litt enig med HI her. Ville nok aldri ordlagt meg tilsvarende men ser jo at det er et stort problem her inne akkurat mm vs mme. Det er et utrolig sårbart tema for de som sliter og pludrer og stresser, mens det for noen, som meg er en selvfølge å amme... Problemet som oppstår er når man med en gang denne debatten taes opp for et innlegg hvor noen skriver "blir nok folk av" "har AAAALDRI vært syk" osv. Og det er stort sett de som da ikke har fått til ammingen som er ute og forsvarer seg. Hva de skal forsvare seg mot er jeg usikker på. Noen har fått det for seg at ammende ser ned på de som ikke ammer, og noen som ammer har fått det for seg at de som gir mme rakker ned på ammerne. Så egentlig ligger hele problemstillingen på ett sted; inni hodene til debbattantene... Jeg ville aldri sagt et pip om mme vs mm hadde det ikke vært for disse debattene. Og jeg er medlem av noen flotte treffgrupper herfra, hvor alle har forsøkt å amme, men MANGE har måttet gi opp og da benytte seg av mme. Ser ingenting galt med de, de ungene er like søte, like blide og like gode som puppeguri jeg har.
Bølle&Frøet Skrevet 3. mai 2007 #22 Skrevet 3. mai 2007 Jeg er helt enig med deg tillab! Men det er så mye finere når man kan være litt mer saklige )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå