Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er skikkelig slått ut av allergi, og leste på en side at man kan i samråd med legen ta dagens medisiner. Noen som gjør det her inne, eller som har andre tips. Det er mye snørr, og øyne, nese og gane som klør :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk ikke lov til å gå på mine tabl. men fikk resept på noen andre jeg kunne ta

Skrevet

Jeg tar allergitabeletter daglig også i svangerskapet. Har vært hos spesialist som anbefalte meg å fortsette som før, han sa det var nok forskning å vise til på dette området. Det har kommet fram at det er bedre for både mor og barn at mor fortsetter med allergimedisin også under graviditet, ellers kan det "stresse" opp begge.

Skrevet

Hei

Du kan ikke ta noen antihistaminer når du er gravid, men du kan få Lomudal nesespray og øyedråper. Du får resept på dette hos legen din.

Det står også tydelig i pakningsvedlegget på disse at de kan brukes av gravide.

Lykke til

Skrevet

er ogsaa veldig plager meg pollenallergi og allergi i det hele, maatte slutte med aerius da jeg ble gravid men fikk polaramin av legen, den var safe sa hun. Mange blir trette av denne, men jeg tar 2 mg om dagen og oeker om det er nodvendig, kan ta max 6 mg. Dette virker for meg iallefall! Er ikke helt kvitt plagene, men det er mye bedre enn aa ikke ta noe iallefall.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har gått til innkjøp av solbriller og skal prøve å ikke ta noen for for medisiner:) Vi får se hvor lenge jeg holder ut da... hehe

Skrevet

Var til legen angående pollenallergi selv jeg, og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne bruke de allergitablettene jeg bruker til vanlig (cetrizin). Det var på grunnlag av at forskningsresultater ikke hadde funnet at det påvirket fosteret. Men om du er i tvil, kan du høre med legen din om hvilke medisiner som er trygge:) Jeg tar iallefall mine med god samvittighet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...