LINDA*** Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 a) F.eks nyfødt. Og hvor mye pumper dere dere (slik at pappan får mate på natta f.eks). c) Flaskene kan vel gå i oppvaskemaskinen - de MÅ vel ikke kokes? Hilsen ei som snart har termin :)
2_TETTE Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 a) Da hun var nyfødt hver 4.time (sov mye) i 5 minutter. (er lite men passe for min) Pumpet ikke, men ammet om natta. Lettere og raskere. Slipper å grine og vente på mat men får med en gang og sovner fort igjen. c) flasker skal koses til babyen nærmer seg 6 mnd
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 a) hele tiden nesten. men etter noen uker hver 3. time + sov hele natta (unntatt en gang i blabt) ingen vits. knøttet forstår seg ikke på flaske c) har ikke oppvaskmaskin
Thula Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Jeg ammet annenhver-tredjehver time når vesla var nyfødt. Hun fikk regulere selv og lå mye ved puppen. Bare kos det. Jeg pumpet veldig lite. Prøvde meg som morsmelkdonor og pumpet meg opp en del, men melken ble ikke godkjent fordi jeg hadde hatt det derre viruset som jeg ikke husker navnet på. Da gav jeg opp pumpingen, jeg er så tungmelket likevel at jeg slet hardt for å få noe ut. Jeg tok dem i oppvaskemaskinen, men kokte dem likevel etterpå. Vet ikke om det er nødvendig...
moo Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Da hun var nyfødt ammet jeg henne hver gang det virket som om hun ville ha. Kanskje gikk det 40 minutter mellom en gang, og så 2 timer neste gang. Jeg har dessverre aldri fått til pumping. Flasker har jeg ikke brukt til mine barn, men jeg mener at de bør kokes til de helt små. Lykke til!
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 a) Ammer ca hver annen til hver fjerde time, spørs på hvor lenge han sover mellom øktene. Oftest hver tredje time Hater å pumpe meg, prøvde et par ganger med første barnet. Men har egentlig ikke behov for å gi annet enn pupp foreløbig, så utsetter det så lenge jeg ikke MÅ. Han sover 3-4 timer i strekk om natten og sovner rett etter mating, så det er greit for meg. Pappan får sove, for han står tidlig opp + leverer i barnehagen om morgenen c) Jeg ville kokt dem de første ukene ihvertfall, så etterhvert tatt dem i maskinen Lykke til med resten av svangerskapet, fødsel og tiden etterpå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå