Gjest Skrevet 3. mai 2007 #1 Skrevet 3. mai 2007 Lille troll tror plutselig at det er morgen før solen står opp om dagen, litt småtåkete mamma tar henne opp og gir henne pupp. Men når hun er lei av å puppe og kose med meg(sånn mellom 0500 og 0530) så er det liv i leiren og hyling og skriking om dumme mamma ikke står opp... Har noen her inne klart å "lære" de små når det er morgen? Evt hva gjør dere når deres små søte står opp så tidlig?
Jente89 ♥ Skrevet 3. mai 2007 #2 Skrevet 3. mai 2007 Kansje litt anneldes her for jeg ga ikke pupp.. men vi begynte med å gi henne et bad vær kveld å ta på henne nattisen å legge henne. så når hun våknet å skulle ha mat så gikk vi bort til senga hennes å ga henne mat i senga (hadde en stol stående atme senga hennes så vi kunne sitte på å mate henne osv) så når det var morgan så skiftet vi klær på henne osv.. å etter å ha gjort det vær kveld i 5 mnd så sov hun endelig heeele natta men før når hun pleide å våkne i 06.00 tia så ga vi henne bare mat å la henne i vogna si å da sov hun til 09-10 Lykketill da
megogdetretrolla Skrevet 3. mai 2007 #3 Skrevet 3. mai 2007 Her har det vært morgen i femtida i flere måneder. Han får ikke komme opp av senga eller mat før kl.seks. Har egentlig fungert bra, han sover nå oftere og oftere til nærmere seks. Skal sies at han ikke har grine noe særlig når han må ligge i senga. Gir sutten og så ligger han og småklager og sutrer. Har vel holdt på en måned nå tror jeg, så har jo tatt litt tid. Men blir ihvertfall ikke verre:)
frøken~synge~vil Skrevet 3. mai 2007 #4 Skrevet 3. mai 2007 Det finnes et triks - Rullgardin!! Kjøp en blendegardin så det blir heeelt mørkt. Jenta mi gikk fra å sove fra syv til fem, til å sove fra syv til halv åtte (!) Måtte jobbe litt med det i form av å sitte å synge, stryke o.s.v. fra fem om morgenen i noen dager, men så var jobben gjort gitt! det er vanvittig deilig!
belli72 Skrevet 3. mai 2007 #5 Skrevet 3. mai 2007 Hei, for meg er det fremdeles natt klokken fem - så her har ingen barn fått stå opp før klokken 06.30 (og det synes jeg er tiiiiidlig....). Har vært heldig med tre sovegriser, men eldstemann skulle opp i seks-tiden en periode før jeg fikk nummer to. Han fikk leker i sengen sin, og det fungerte veldig bra! Da jeg fikk tullemor (han var 13 mnd), hendte det at han våknet og lekte litt for å så sovne igjen. Vi sto aldri opp tidligere enn ni på den tiden. Derfor: Hva med litt leker i sengen? Eller som en over skriver: Rullgardin? Ikke moro å bli vekket tidlig, selv om energien og smilene til de søte små får enhver mor til å glemme det meste.... Lykke til!
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #6 Skrevet 3. mai 2007 Leker i sengen er innført,men lilletroll våkner stort sett med et hylog innen jeg rekker å komme meg inn til henne og påpeke at det er leker der erhun så sint at senga kunne falt sammen uten at hun hadde reagert:p Rullgardiner skal innføres, pronto;) (tja, når jeg kommer hjem i allefall, er utenlands nå...) Tusen takk for svar!
belli72 Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Skjønner hva du mener! Mine har sovet i samme rom som oss til de har vært rundt året, så da har det vært lett å vise dem leker, eller stappe inn smukk før de har våknet skikkelig... Det er nok ikke så lett når de ikke sover på samme rom, men du kan jo forsøke rullgardinen... Lykke til!
Gjest Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Sportsteip og seler:p Neida... Det er bare det en trøtt mamma drømmer om sånn i 5 tiden det gitt:p Haha... Det ordner seg nok etterhvert. Hun har ingen fast tid hun våkner på om dagen og noen ganger kan hun bare få pupp og legges igjen og sover søtt til kl 8, andre dager, som igår og i dag er det fullt uvær fra kl 0530:p Men de er jo morsomme disse små, hun var stråååålende fornøyd når mamma lot henne dra katten i halen:p Katten derimot! Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå