Gå til innhold

Høyrisikogravid-jeg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i dag pga av litt smerter i magen og hun ville derfor undersøke meg..Jeg er i uke 32 nå- Da hun var ferdig med en underlivsundersøkelse og hadde skjekket fosterlyd og hvordan babyen lå inni magen sa hun at jeg burde ta det veldig med ro hvis jeg ville vente med å føde..

Jeg ble altså sykemeldt 100% og hun sa jeg skulle ha mye hvile, for barnet lå så godt ned i bekkenet. Jeg var ikke moden. Jeg ble så forfjamset og overrasket at jeg ikke fikk meg til å spørre om stort.. På sykemeldingen står det at årsaken til sykemeldingen er høyrisiko svangerskap...

Noen som har opplevd noe liknende??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda!

Bare at jeg fikk den i uke 26 tror jeg. Og på sykemeldinga står det noe med "uvanlig funn" selv om de ikke fant noe egentlig. Noe grunn må de jo skrive tenker jeg.

Nå er jeg i uke 37 og sofaen har tilpasset seg kroppsformen min. ;-)

Skrevet

Hehe! Tror jeg fint skal kunne venne meg til å ta ting med ro, da dette er noe jeg har leeeengtet etter!!

Men allikevel forstår jeg ikke årsaken til at jeg ble sykemeldt...og kan ikke fatte og begripe at risikoen er så stor for at jeg føder for tidlig..

Vet du mer om årsaken, da?? Bortsett fra det uvanlige funnet, da:)

Skrevet

Jeg har vært kjempekvalm og hatt vondt i bekkenet de første månedene.

Så begynnte jeg forsiktig å jobbe igjen, først med aktiv sykemelding, så 20% og så 40%.

Plutselig en dag føltes alt gærnt: slapp i kroppen, stiv og nummen i finger og føtter. Så ble jeg kvalm, svimmel, fikk hodepine ... og kollegene mine panikk.

Jeg hadde hverken høyt blodtrykk eller protein i urinen, men legen sa det kunne komme fort. Så sykemeldingen var "for sikkerhets skyld".

Men jeg fikk streng beskjed om å ta det med ro. Og når jeg sist skulle i butikken og ble forbikjørt av en gammel dame i gåstol ... ;-)

Den eneste forklaringen jeg har er at jeg er egentlig for gammel for dette (er 37 nå), men det godtar ikke legen. Men han har heller ingen bedre forklaring, unntatt "noen graviditeter er bare sånt". Eller kanskje at jeg hadde en tøff tid før jeg ble gravid.

Jeg hadde ingen problemer når jeg var gravid med førstemann. Og jeg kjenner andre med tøffe svangerskap som fikk friske babyer, så jeg har sluttet å plage meg selv med tanker rund det.

Var det noe slik du ville ha som svar? ;-)

Skrevet

Ja, jeg er glad jeg bare får svar, jeg! Kjedelig at du har hatt sånne plager, da!

Grunnen til at jeg stusser litt er fordi jeg har hatt et problemfritt svangerskap til nå. Svært få merkbare plager og flott blodtrykk hele veien osv.. Har bare hatt litt vondt i magen i det siste og litt nedtrykk...føltes ut som hele understellet mitt skulle eksplodere..hehe:)

Det var en vikarlege for legen min som sykemeldte meg. Får høre hva fatlegen min som kjenner meg sier!

Takk for svar uansett!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...