Gå til innhold

Dere som gir/har gitt grøt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bør man gi grøten for at babyen skal sove så lenge som mulig på natten???

Jeg ønsker meg desperat litt nattesøvn, så nå begynner jeg så smått med et måltid grøt. Snart 5 mnd baby. Noen tips til meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HS anbefalte meg å gi ham siste måltid vel en time før han skal legge seg. De sover ofte urolig dersom de får mat rett før de skal sove. Forøvrig så er det slettes ikke sikkert at baby sover noe bedre selv om han får grøt, min våkner fortsatt mye om natta og han spiser tre måltider (grøt pluss middag) om dagen....

Skrevet

Du bør gi kveldsgrøt, siste måltid før natten...

Men vær klar over at de gjerne blir mere sulte i overgangen når de starter med grøt.

Skrevet

Det er slett ikke alle barn som sover hele natta når de begynner med fast føde, bare så du ikke får masse falske forhåpninger:) Jeg starta med en dagmåltid, og økte deretter med kveldsgrøt når han var oppe i full posjon. Når de får 2 måltider med fast føde trenger de normalt ikke mat på natta, så enten slutter han av seg selv etter en stund, ellers så må du nattavvenne.

Skrevet

Det gjør ikke noe om hun ikke sover natten igjennom enda. Men det hadde vært fint om hun kunne klare seg med ett eller to måltider. Nå spiser hun 3-4 ganger hver natt. Slitsomt det. Tror hun trnger mer næring nå.

Skal jeg gi vann også når jeg begynner med grøt? Blir hun tørst av det?

Skrevet

Begynte ikke med grøt før hun var 6 mnd jeg. Begynte på dagen jeg da, tilfelle hun skulle reagere (dvs magevondt) så var det greit å få det på kvelden og ikke på natta... Hun har hele tiden fått vann til grøten. Ikke mye hun drikker, men noen slurker blir det da, og så venner hun seg til å drikke vann... I tillegg får hun litt svisker på grøten, så hun ikke blir hard i magen.

Nå er hun 7 mnd og spiser 2 måltider om dagen, sover fra 20 til 6.30 ;o) deilig!!!

Skrevet

det er vanlig å gi grøt først også melk etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...