Har byttet nick ! Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Har ei på 8mnd,, skjønner at det er for tidlig. Men når begynner man med det egentlig? (det hender jeg setter henne på do når jeg ser at hun trykker og vi allikevel er på badet men det er bare for å spare ett skift)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 mener det er helt feil og sette en baby på do. En sykepleier jeg kjenner har erfart gjennom jobben sin at små babyer som har blitt satt på do , har fått "ødelagt" noe nedentil nettopp pga det. Frarådes på det sterkeste. Du må la baby få være baby-!Svært sjelden noen er klare for pottetrening før toårsalderen, vanligvis 2,5 til 3 årsalderen. Førskolelærer
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #3 Skrevet 2. mai 2007 Kansje det er forskjell på gutt og jente i den saken?
Allean, Fia og lillebror Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 hmm hva kan bli ødelagt lurer jeg på?
veronica t Skrevet 2. mai 2007 #6 Skrevet 2. mai 2007 i Afrika en plass begynner de med pottetrening fra de er nyfødt, å ved 5mnd alder er litt over halvparten dagtørr, så det er ikkje for tidlig å bynne no.
MammaDilla Skrevet 2. mai 2007 #7 Skrevet 2. mai 2007 Jeg nekter å tro at man kan ødelegge noe ved å sitte på do.Eneste som kan skje er vel at småen faller nedi hvis man ikke holder h*n. Men det regner jeg med at Hi gjør *utdannet i helsevesen
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 3. mai 2007 #8 Skrevet 3. mai 2007 Jeg synes det er alt for tidelig å sette 8mnd gammel på do.. Dattern min er 8mnd og jeg ville ALDRI satt henne på do.. Vi begynte med stedattern min da hun var nesten 3 år.. Men denne gangen vil jeg nok introduserer potta litt tidligere, men mest for gøy
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. mai 2007 #9 Skrevet 3. mai 2007 Ingen ekspert her altså, er førstegangs men tante til 5, da så litt erfaring har man jo). Jeg kommer vel til å begynne å sette henne på potte etter måltider når hun er 1-1,5 år, mens for at hun skal kjenne hvor deilig det er å ikke ha bajs i bleia. Etterhvert kjenner hun jo selv når ting skjer og da kan vi begynne å si "oj, da løper vi på do!". Da er det kanskje for sent når vi kommer frem, men meningen er i hvertfall at hun skal assosierer at ting skjer i bleia med do. Så kommer fasen hvor de kan si i fra før ting skjer og da er det bare å kjøre på med intensiv dotrening. Viktig å gjøre dobesøkene til noe morsomt og lystbetont. Skjønner godt at du gjør som du gjør nå. Vet at noen barn forstår hele potte greia tidlig, så ingenting i veien med å gjøre sånn av og til...
Mammaen til Tuva:) Skrevet 3. mai 2007 #10 Skrevet 3. mai 2007 Tulla mi er 8 mnd og jeg tenkte faktisk å handle inn ei potte snart sånn at hun kunne begynne å sitte litt på den om kveldene å sånn.. Bare for gøy, og sånn at hun blir vandt med det. Moren min begynte å sette oss på potte når vi var 7 mnd, og det gikk helt fint!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #11 Skrevet 3. mai 2007 jøss herregud,hva tenker dere egentlig på? Må bare le av heile situasjonen!! Kom ned på jorda folkens,en unge på 1 1/2 (og ihvertfall ikke 8mnd) skjønner ikke hva det vil si... blir så oppgitt av folk her inne. Begynn med pottetrening og do trening når de er 21/2-3år. Herregud...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2007 #12 Skrevet 3. mai 2007 Vet jo at dette er veldig individuelt når de er klare for det. Men hørte at pga komfortable bleier har snittalderen de siste åra økt på når barn er tørre. Fra litt over 2 år til nærmere 3 år. Tenker vi begynner når han er litt større, nå er vår lille bare 8 mnd og har nok me då prøve å krabbe:) he he:)
Har byttet nick ! Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. mai 2007 Jeg spurte forbi jeg har sett en 3-4 1åringer som bæsjer på potte (jobber på barneavdeling). Viste at det var tidlig, men hadde ikke peiling på når man normalt begynte. Takk til dere som gav meg seriøse (og ikke spydige) svar. Fant selv fram til en forskningsrapport som sier at det er best å starte pottetrening ved 27mnd alder, noen kan starte før dersom barnet viser tegn til å være klart for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå