Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 2. mai 2007 #1 Skrevet 2. mai 2007 Stakkars gutten min har feber for første gang i sitt liv Begynte i går med nesten 39 i feber,vært varm i hele dag,litt kvikkere på ettermiddagen. Våknet nå for 45 min siden og var varm igjen,målte tempen til 39,1 Han ligger på kjølig rom,drikker mye vann/juice men har dårlig matlyst. Noe mer jeg kan gjøre for han enn å gi han litt febernedsettende?? Hvor lenge kan de ha rundt 39 i feber før man går til lege?? Uff ikke mye moro med sykt barn
term10.05 Skrevet 2. mai 2007 #2 Skrevet 2. mai 2007 I en brosjyre fra apotek1 står det at man kan gi barnet febernedsettende(Pinex stikkpiller) dersom det går over 39 grader. Ellers at en bør kontakte lege dersom barnet har feber i mer enn tre dager, dersom feberen blir veldig høy (over 40,5) eller dersom barnet har sterkt nedsatt allmenntilstand. Ikke kjkt med syke barn nei, og i alle fall ikke når de ikke kan si i fra om noe.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 2. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2007 Tusen takk for svar Han fikk litt febernedsettende nå i stad,sovna igjen heldigvis Får la det gå en dag til da og håpe det gir seg
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2007 #4 Skrevet 2. mai 2007 vår hadde nesten 40 i feber i helga:-( ringte legevakten og de sa jeg kunne gi paracet, og sjekke at feberen hadde gått ned etter en time. Måtte vekke han, men da var den gått ned. Så lenge han spiste/drakk godt skulle jeg da bare se det an og kontakte lege hvis feberen varte et par tre dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå